7 nejnavštěvovanějších kategorií na Heurece

Šárka Dzidová

Heureka nedávno zveřejnila seznam kategorií, které přinášejí e-shopům největší návštěvnost. Které to jsou a jak jsou na tom obratově? Využijte i vy obrovský potenciál rostoucích kategorií.

TOP kategorie Heureky dle návštěvnosti

Prvenství drží elektronika s 47 % návštěv. Následují kategorie Dům a zahrada a Oblečení a móda, každá s 11% podílem na návštěvnosti z Heureky. Podstatnou návštěvnost generují také kategorie Kosmetika (6 %), Sport (5 %), Hobby (5 %) a Dětské zboží (4 %).

7 nejnavštěvovanějších kategorií na Heurece

Takové jsou oficiální informace od Heureky, které z našich dat můžeme jen potvrdit. Chtěli jsme ale také zjistit, jak jsou na tom tyto kategorie kromě návštěvnosti ještě z hlediska obratu. Pojďme se podívat, ve které z těchto kategorií u našich klientů vzrostl obrat meziročně nejvíce.

TOP kategorie Heureky dle obratu

Největší nárůst obratu pozorujeme v kategorii Hobby (+ 52 %). Průměrná objednávka vzrostla našim klientům v průměru o 27 %.

Vypadá to, že se v kategorii hobby začaly prodávat produkty, které bylo dříve náročnější dopravit, anebo byla doprava velmi drahá. Nyní se zákazníkům vyplatí kupovat také dražší sortiment a zboží, které se dříve online tolik neprodávalo.

Hobby rostlo nejvíceMeziročně rostl obrat i v Elektronice

V kategorii Elektronika pozorujeme u našich klientů meziroční nárůst obratu o 39 %. Průměrná hodnota objednávky meziročně vzrostla o 23 %. Jde vidět, že se ekonomice daří. Lidé si rádi dopřávají a utrácejí za kvalitnější a dražší produkty.

Výrazný meziroční nárůst obratu sledujeme také u kategorie Dětské zboží. Ačkoliv průměrná objednávka v kategorii Dětské zboží poklesla, obrat meziročně vzrostl o 27 %.

Pokles průměrné objednávky může být způsobený tím, že rodiče začali nakupovat online i zboží v menší hodnotě, aby ušetřili čas.

Dobré výsledky má taky Dětské zbožíObrat v Kosmetice roste taky

Poslední z výše zmiňovaných kategorií, ve které pozorujeme výraznější nárůst obratu, je Kosmetika, kde obrat meziročně vzrostl v průměru o 12 %. V onlinu je u kosmetiky poměrně nízká maržovost a vysoká konkurence, takže obecně v e-shopech bývají produkty levnější, než v kamenných obchodech.

Dobrou zprávou je, že se lidé naučili nakupovat online i produkty, které je vhodnější vyzkoušet na vlastní kůži.

Jak růst na zbožácích

Prezentované kategorie nejsou jediné, které mají potenciál vám generovat pěkné peníze. Pokud se budete věnovat optimalizaci jakékoliv kategorie, budete dosahovat lepších hodnot.

Co můžete dělat proto, abyste z dlouhodobého hlediska na zbožácích nepadali, ale rostli?
1. Posílejte do srovnávačů správná data, zvýší se spárovanost vašich produktů a budete více prodávat
2. Klíčovým produktům věnujte speciální péči, generují vám většinu obratu
3. Pro dosažení maximální efektivity optimalizujte inzerci až na úroveň produktů
4. Používejte nástroje, jsou efektivnější než manuální lidská práce
Potřebujete pomoci se správou inzerce na zbožácích? Automatickým bidováním dokážeme povznést vaše výsledky na vyšší úroveň. Neváhejte se na nás obrátit. 14denní testovací provoz máte zdarma.
Bidding BiddingTools Heureka.cz/sk

Newsletter

KONTAKT

+420 800 77 99 77
PO – PÁ: 8:00 – 16:00

info@trayto.com

ADRESA

trayto a.s.
Janáčkova 3277/22a
702 00 Ostrava
Ukázat na mapě