BiddingManager School aneb učíme se bidovat

Eva Farniková

Na letošním Digisemestru jsme dostali skvělou příležitost seznámit studenty s naším nástrojem Bidding[Manager] a formou hry naučit mladé markeťáky zase o něco lépe bidovat. Zároveň to pro nás byla příležitost jak náš nástroj trošku více ukázat světu. Jak si studenti v bidování vedli, jaký byl za 30 dní největší zisk nebo co si nejlepší hráči vysloužili za odměnu? V našem článku se o hře BiddingManager School dozvíte úplně vše.

Co Digisemestr vlastně je?

Digisemestr je semestrální studium digitálního marketingu. V rámci 13 sobot se studenti seznamují s onlinem, plní různá zadání a úkoly od lektorů, a účastní se dvou celodenních workshopů o PPC a reklamě na Facebooku.

Během studia se studenti učí používat i moderní nástroje, které usnadňují markeťákům život. Letos studenti pracovali třeba s PPC Bee, ROI Hunter, Keboola Connection a samozřejmě taky s BiddingManagerem.

Na konci studia studenti skládají certifikační test, kterým potvrzují své znalosti z oblasti online marketingu.

A my jsme u toho všeho byli s nimi.

Digisemestr a BiddingManager ruku v ruce

Náš projektový manažer Michal Štorkán, který je poslední dobou čím dál tím víc vidět v roli lektora, se chopil mikrofonu a všech 250 studentů Digisemestru seznámil s naším nástrojem BiddingManager.

Pro studenty jsme vytvořili projekt BiddingManager School se studijním účtem a virtuálním e-shopem, na kterém se studenti učili bidovat, vydělávat, ale také prodělávat a znovu vydělávat.

 

Bidding[Manager] School

Představte si, že máte se svým e-shopem na srovnávačích neomezený budget a můžete testovat různé bidovací strategie bez jakéhokoliv omezení, aniž byste prodělali reálné peníze… Tohle přesně náš biddingový simulátor nabízel.

Díky virtuálnímu e-shopu si tak studenti mohli vyzkoušet, jaký vliv bude mít nastavené CPC na prodejnost produktů. Chceme, aby pro lidi spravující e-shop bylo bidování hračka.

Hra v rámci Digisemestru běžela 30 dní. Studenti během té doby různě nastavovali bidovací strategie produktům tak, aby vydělali co nejvíce. Tím hlavním účelem ale bylo pochopit princip bidování a naučit se rozpoznat, jaké CPC je pro jejich produkty nejvhodnější a jak si optimální cenu za proklik vypočítat, aby neprodělali kalhoty.

Prodejnost produktů se co nejvíce přibližovala realitě, ovlivňovaly ji totiž různé faktory, jako například počasí nebo období výplat.

Ač se většina studentů s biddingem a žádným bidovacím nástrojem nikdy nesetkala, podle výsledků musíme podotknout, že se jim dařilo opravdu skvěle.

Pro studenty jsme vytvořili facebookovou skupinu, abychom s nimi mohli konzultovat jejich postupy při nastavování. Za jejich aktivitu, zápal a chuť se učit a hrát jim dáváme obrovský palec nahoru.

Jeden ze studentů dokonce napsal o zážitcích a pocitech během prvních dnů hraní na svém blogu. S takovým ohlasem jsme upřímně ani nepočítali, o to více jsme byli potěšeni. Během pár dnů se studenti dokázali s BiddingManagerem seznámit natolik, že si byli schopni radit i mezi sebou a nás k tomu už kolikrát ani nepotřebovali.

Žebříček 100 nejlepších studentů

Motivací nebylo jen získat body v rámci studia digitálního semestru, ale také být lepší než spoluhráči. Pro nejlepších 100 hráčů jsme sestavili žebříček, aby mohli sami sledovat progres svůj i ostatních. To studenty často nakopávalo k dosahování lepších výsledků. Nejlepší hráč dokázal za měsíc “vyždímat” z BiddingManageru necelé 2 miliony korun!

Pro TOP 50 nejlepších jsme připravili certifikát, aby svou nově nabytou zkušenost mohli uplatnit i v profesním životě.


 

A co na to studenti?

Abychom získali i jasný pohled zvenčí, zeptali jsme se jednoho ze studentů – Martina Žatkoviče, jak se mu s nástrojem BiddingManager pracovalo.

“Když to porovnám například s rozhraním pro bidding ve Zboží.cz, tak jsem rád, že tento nástroj mám. Sice bych nalezl pár věcí, které bych velmi rád upravil a vylepšil, ale pro správu zbožových srovnávačů na jednom místě je to ideální partner!”

Zajímala nás ale také vizuální stránka nástroje a jeho přehlednost. Protože s nástrojem pracujeme nepřetržitě každý den, tak je pro nás názor člověka, který BiddingManagerem ještě není tolik políbený, podstatný.

“Zapracoval bych na UX a použitelnosti aplikace, napadá mě pár věcí, které bych rovnou vylepšil, třeba v detailu nastavení bidu pro nějaký produkt bych rád viděl opět statistiky daného produktu. Nebo například responzivní vzhled pro mobilní telefony, to by bylo úžasné! BiddingManager má docela přehledné rozhraní, kterým se rychle proklikáte a řekl bych, že do 15ti minut budete vědět, oč jde. Myslím si, že pro člověka, který pracuje i s jinými nástroji to nebude žádný problém. A v případě, že by to problém byl, tak se stačí podívat do nápovědy, kde vám vše vysvětlí!”

Tak, teď je jen na nás, abychom se s tím nějak poprali a UX vyladili do naprosté dokonalosti. My Martinovi za tuto skvělou a podnětnou zpětnou vazbu děkujeme.

Odměny těm nejlepším

Protože se pár studentům podařilo odhalit chyby, které se v rozhraní ještě objevovaly, rozhodli jsme se, že je za to odměníme. Konkrétně tím supertesterem byl Martin Chovanec. Tenhle hrdina od nás za jeho bystré oči dostane odměnu.

Samozřejmě bychom nejraději odměnili úplně všechny zúčastněné, ale to bohužel není v našich silách. Nejlepších 30 studentů se může dostavit na naše školení, kde mohou posunout svoje schopnosti optimalizace inzerce na zbožácích na ještě vyšší úroveň. Zároveň je zveme na následný certifikační test zdarma, aby se i oni mohli právoplatně zařadit mezi naše Certifikované odborníky na bidding pomocí nástroje BiddingManager a čerpat všechny výhody certifikovaných partnerů.

Věříme, že tyto bonusy pro studenty budou opravdu přínosné a na trhu tak budou k dispozici vytrénovaní markeťáci s dobrými znalostmi o zbožácích a bidování.

Za tuhle skvělou příležitost děkujeme organizátorům Digisemestru, konkrétně tedy Jindrovi Fáborskému. Celou hru jsme si společně se studenty užili a hlavně to pro nás byla další skvělá zkušenost a příležitost. Nyní už ladíme poslední detaily hry, abychom simulaci mohli nabídnout široké veřejnosti a každému, kdo se chce o biddingu na srovnávačích naučit více.

 

Archiv BiddingManageru

Newsletter

KONTAKT

+420 800 77 99 77
PO – PÁ: 8:00 – 16:00

info@trayto.com

ADRESA

trayto a.s.
Janáčkova 3277/22a
702 00 Ostrava
Ukázat na mapě