Nástup vánoční sezóny na zbožových porovnávačích je ve znamení zdražování. Od září si za prokliky připlatíte na Favi, Heurece i Zboží.cz. U prvních dvou navíc nejde o pouhé sezónní navýšení, ale o trvalý nárůst.
Glami spouští vyhledávání podle obrázků
Vyhledávač módy Glami jako jeden z prvních v Česku přichází s možností hledat svůj vysněný kus oděvu podle obrázku.
Doteď se uživatelé museli spoléhat jen na správnou volbu klíčových slov. Teď už stačí najít odpovídající obrázek, nahrát do vyhledávání Glami a vyhledat produkt nebo jeho alternativy.
“Obrázkové vyhledávání” zatím funguje jen přes mobilní web a tablet, ale do konce roku 2019 bude služba k dispozici i přes webové rozhraní a jako aplikace ve všech zemích, kde Glami působí.
Heureka se odtrhla od prodělečné Mall Group
Spekulovalo se o největším prodeji roku na tuzemské internetové scéně, ten se ale nekoná. “Od 1. října již sice Heureka oficiálně není součástí Mall Group a operuje pod novou společností Heureka Group, která zastřeší aktivity srovnávače na všech trzích, ale majetkově zůstává vše při starém,” píše server CzechCrunch.
Vlastnická struktura zůstala stejná. Po 40 procentech drží firmy Petra Kellnera a Daniela Křetínského a zbytek připadá Rockaway. V rozvoji srovnávače budou pokračovat společně, ale nezávisle na Mall Group.
►Přečtěte si oficiální zprávu Heureky
Porovnávače zdražují
Heureka
Nové struktury se dočkal ceník prokliků na Heurece. E-shopům má pomoci lépe optimalizovat inzerci a kampaně. V ceníku teď najdete až 33 cenových pásem a 96 (pod)kategorií a podle Heureky kladou nové ceny větší důraz na charakteristiky daných segmentů a kategorií.
Změna ceny tedy záleží na konkrétním cenovém pásmu a podkategorii produktů, takže se v některých kategoriích zlevňovalo. Nový PPC ceník vešel v platnost 2. 9. 2019 a v období od 1. 11. do 31. 1. každého roku navíc podléhá plošnému navýšení o 25 %.
Ceník PPC na Heurece naleznete zde:
► CZ: https://www.heureka.cz/direct/dokumenty/cenik-cz-2019.xlsx
► SK: https://www.heureka.sk/direct/dokumenty/cenik-sk-2019.xlsx
Další změnou na Heurece je úprava výše provizí v Heureka Košíku. S platností od 14. října 2019 se rozmezí provizí bude pohybovat od 2.4 % do 10 % v závislosti na konkrétní kategorii.
► Seznam nových provizí najdete zde: https://bit.ly/2oThZ1r
Zboží.cz
Sezónní navýšení cen už platí na Zboží.cz. Na období od 1. října 2019 do 31. 1. 2020 změnilo Zboží.cz minimální cenu prokliku. Změna ceníku proběhla automaticky.
► Čtěte vše o úpravách ceníku na Zboží.cz
Favi
O změnách cen prokliků informoval prostřednictvím e-mailu své inzerenty i porovnávač nábytku Favi.
Favi nastavilo širší rozpětí minimálních cen za proklik – od 1,10 Kč do 2,60 Kč v závislosti na kategorii.
Nové povinné parametry v kategoriích Oblečení a obuv a Nábytek na Heurece
Oblečení a obuv na Heurece má nové povinné parametry. K již dlouhodobě vyžadované velikosti nyní nezapomeňte v XML feedu uvádět i parametry barva a materiál.
Doporučujeme vyplňovat i parametry jako střih, příležitost, vzor, druh a další, aby se uživatelům v nabídkách lépe filtrovalo a hledalo.
Nové podmínky se týkají i sekce nábytek. Ani zde by vám v tagu PRODUCTNAME nikdy neměl chybět výrobce. Povinnými parametry jsou pak velikost (výška, šířka, hloubka), barva a materiál.
A pamatujte i na obrázky. Ve všech kategoriích by měly mít vždycky minimální velikost 400×400 px.
► Podrobné podmínky pro kategorii Oblečení a obuv
► Podrobné podmínky pro kategorii Nábytek
Všechny nové tagy doplníte do stávajících XML feedů třeba pomocí našeho XML editoru Xemel. V článku na našem blogu se dozvíte, jak všechny tagy nastavit.
► Přečtěte si, jak doplnit parametry do XML feedu
O vývoji Heureky s produktovým šéfem Markem Grynhoffem
Heureka mění nejenom vlastnickou strukturu, ale hodně nového ji čeká i po technické stránce. Co se v Heurece chystá řekl v rozhovoru pro Tyinternety.cz Marek Grynhoff, CPO Heureka.
► Přejít na rozhovor s CPO Heureky