Sbíráme pro vás zásadní novinky ze světa srovnávačů, abyste je vy nemuseli hledat. V poslední době se toho událo dost, tak se na to pojďme podívat!
Administrace Heureky se dočkala redesignu
Heureka se pustila do “jarního úklidu” a přišla s modernizovanou verzí administrace pro e-shopy. Nová hlavička, patička a navigační menu jsou první ochutnávkou chystaného kompletního redesignu administrace.
Cíl úprav byl jasný – zjednodušit menu. Změnil se nejen vzhled, ale i logika řazení položek v menu. 28 položek v navigaci se nyní schovává pod 10 klíčovými kategoriemi (Přehled, PPC a správa kreditu, Spárovanost produktů, Statistiky a reporty, Ověřeno zákazníky, Bidding, Košík, Nastavení, Nápověda a aktuality, ShopRoku).
Pokud máte vlastní automatizované systémy či uložené odkazy na jednotlivé záložky v původní administraci, nebojte, změna se vás nedotkne. K úpravě URL adres totiž nedošlo.
Podívejte se, jak vypadá nové menu v administraci:
Zdroj: blog.heureka.cz
Trable s implementací nového měření Zboží.cz
O tom, že Zboží.cz k 1. 4. 2019 přešlo na nový konverzní kód, jsme vás už informovali. Je to zásadní téma i pro bidovací automaty, protože přechod na Standardní měření je nezbytným předpokladem pro naše fungování. Zboží.cz nám od teď poskytuje data jen prostřednictvím API, které mají k dispozici e-shopy se zavedeným Standardním měřením.
Naši klienti měli čas nové měření nastavit do konce března, ale v praxi se ukázalo, že ani celé dva měsíce nestačily na vychytání všech much. Proces je to složitý a e-shopy si s nastavením často nevěděly rady. Pokud ještě nemáte nastavené nové měření, učiňte tak co nejdříve, jinak ohrožujete výkon vaší inzerce.
Zákazníci vybrali nejlepší e-shopy v Česku
V polovině března proběhl galavečer ShopRoku 2018. Heureka tam korunovala jedničky mezi českými e-shopy a my jsme byli u toho.
Kdo odcházel domů s oceněním? S vítězi i finalisty se seznamte na této stránce.
Kromě nejlepších e-shopů si ocenění Heureky vysloužily i nejpopulárnější výrobky v jednotlivých kategoriích dle zájmu spotřebitelů za rok 2018. Mezi mobily zvítězil Huawei P20 Lite a třeba knihy ovládl Hartl s Nejlepším víkendem. Kompletní seznam top výrobků najdete zde.
Dynamicky stanovené ceny na Glami
Dne 15. 3. 2019 vstoupil v platnost nový ceník pro vyhledávač módy Glami. Z pevně určených minimálních cen přešlo GLAMI na ceny dynamické. Ty se teď přizpůsobují jak aktuální situaci na trhu, tak cenovým úrovním zboží a daných kategorií a v neposlední řadě i chování konkurence. Základní ceny najdete ve vaší GLAMI administraci v sekci “Nastavení CPC”.
Zásadní novinka pro naše klienty – Xemel podporuje Glami!
Náš nástroj Xemel teď patří mezi doporučované nástroje pro přípravu GLAMI feedu, takže v něm svůj XML feed zeditujete tak, aby odpovídal všem specifikacím pro GLAMI.
Více informací najdete v minulém článku na našem blogu.
Contentové změny v katalozích srovnávačů
Každý měsíc probíhají na straně srovnávačů úpravy v katalozích a my klientům vřele doporučujeme úpravy sledovat. Tento měsíc například nad rámec přehledu změn Heureka upřesňuje pravidla uvádění výrobce nebo značky v názvu produktu.
► Více zde
Párování není žádná sranda
Poslední díl série o párování na Heurece prozradí, jaké obrázky na srovnávač můžete posílat a co je zakázané.
► Více zde
A kdybyste s párováním potřebovali pomoci, využijte naši novou automatizovanou párovací službu. Vygenerujeme pro vás bezplatnou analýzu spárovanosti, která vám řekne, kolik položek z vašeho sortimentu je ještě možné dopárovat a nebo přepárovat na vhodnější produktovou kartu. Na základě výstupu pro vás všechny spárovatelné položky dopárujeme a vy zaplatíte za reálně dopárované položky. To je fér, co myslíte?
Pokud vás párovací služba zaujala, ozvěte se naší specialistce Lucii na e-mail steffkova@biddingtools.cz. Lucie vám ochotně zodpoví všechny dotazy a nechá pro vás analýzu vypracovat.
Pracovní výlety do Prahy
Czech Online Expo
V březnu 2019 jsme si jako vystavovatelé poprvé vyzkoušeli jednu z největších e-commerce akcí v ČR, Czech Online Expo. Jak se nám na Expu líbilo? Video vydá za tisíc slov, tak se přesvědčte sami.
Akce Bidování na Heurece
PPC režim zatím využívá na Heurece jen 40 % aktivních e-shopů. Přitom z dat srovnávače vyplývá, že pokud e-shop začne aktivně bidovat, tak se mu zvýší prokliky v průměru o 69 %.
S cílem edukovat e-shopaře o biddingu a možnostech jeho automatizace připravila Heureka první dubnový týden akci s názvem Bidování na Heurece. V prostorách pražského coworkingového centra Business Link Visionary se řešily biddingové strategie a nástroje pro automatizaci bidování.
Úvod do bidování měl na starost produktový mananažer Heureky Jan Kotek a my na jeho slova navázali s přednáškami o nástroji BiddingManager a službě BiddingTools. Děkujeme za pozvání a uvidíme se snad již brzy i na Slovensku!