BiddingNews #4: Digisemestr chystá veřejný e-learning, Favi zveřejnilo vlastní strom kategorií, Zboží.cz vylepšilo statistiky o počtu nabídek

Krystian Szynder

Prázdniny se sice blíží, ale soudě podle novinek a změn, kterých jsme se ve světě e-commerce za poslední měsíc dočkali, zatím “okurkovka” nehrozí. Co všechno se dělo a bude dít?

Digisemestr chystá veřejnou e-learningovou platformu

Digisemestr je prestižní semestrální studium digitálního marketingu. Během 13 výukových sobot se studenti pod vedením až 30 špičkových profesionálů noří do tajů digitálního marketingu. A letos už podruhé byl jedním z těch profesionálů i náš Co-Founder, Michal Štorkán, který věnoval svůj výklad srovnávačům zboží a dalším online katalogům.

Vůbec poprvé měli letos studenti k dispozici e-learningovou platformu Digisemestr online, do které jsme přispěli hned několika instruktážními videi. Práci s naším bidovacím nástrojem Bidding[Manager] v nich vysvětluje právě Michal Štorkán a studenty seznamuje s úvodem do bidování na Heureka.cz, základním nastavením nástroje Bidding[Manager] a přidává i tipy, jak nastavení a výkon kontrolovat a optimalizovat.

Druhý výukový set videí dodal na platformu Digisemestr online projektový manager Tomáš Pavelek, který má u nás na starosti nástroj Xemel. Jde o jednoduchý ale důmyslný online editor XML feedů, takže jsme ve videích řešili k čemu se XML feedy používají, proč je přizpůsobovat jednotlivým inzertním systémům a jak prakticky s Xemelem pracovat.

Tomáš Pavelek, Project Manager Xemelu

E-learningová platforma Digisemestr online zatím sloužila jen prezenčním studentům Digisemestru, ale už od podzimu 2019 by se měla otevřít i CZ/SK veřejnosti. „Pokud se hodně zasním, chtěl bych, abychom jednou uměli nabídnout skutečně komplexní online kurzy různým cílovkám udělané pro ně na míru,“ píše na svém blogu o budoucnosti platformy její zakladatel a organizátor Digisemestru, Jindřich Fáborský.

Vyhledávač nábytku Favi.cz představil vlastní strom kategorií

S vlastním stromem kategorií přišel v květnu známý vyhledávač nábytku Favi. Myslete na to, až budete chystat XML feed pro Favi a zařaďte produkty do kategorií podle nové struktury. Zvýšíte tím pravděpodobnost, že se vaše zboží správně zařadí do jeho nabídky.

Do XML feedu uvádějte vždy celou cestu kategorie, tedy cestu od hlavní kategorie až po koncovou kategorii. Cesta kategorie například pro kategorii „Dětské postýlky“ bude vypadat takto:

Dětský pokoj > Dětské postele > Dětské postýlky

Na kompletní strom kategorií se můžete podívat zde.

Spuštěné kategorie a plánované content změny v měsíci červnu

I v květnu a červnu dochází na Heurece ke contentovým změnám některých kategorií. V souvislosti s těmito úpravami může dojít ke krátkodobému pohybu mezi zařazenými a čekajícími produkty.

Více o contentových změnách

Zboží.cz má vylepšené statistiky o počtu nabídek

Zboží.cz upravilo svůj párovací nástroj. Novinka má zpřehlednit informace o počtu zařazených nabídek e-shopů.

V párovací nástroji teď inzerenti zjistí kolik položek má e-shop z XML feedu viditelných na Zboží.cz, kolik jich je zařazeno do kategorie, kolik je spárováno do produktových karet nebo kolik „párovacích“ požadavků čeká na zpracování.

Pro lepší přehled se dá z administrace stáhnout soubor s chybnými kategoriemi, přesněji nabídkami, které nejsou napárované do produktové karty.

Číst celý článek

Eshopista tentokrát o budování značky se vrací do Prahy

Úspěšný seriál konferencí zaměřených na e-commerce se naposledy mimořádně přesunul do Brna, aby probral HR a Employer Branding trendy v e-commerce. V roli řečníka se představil i náš výkonný ředitel Rostislav Urbánek.

Rosťa Urbánek na Eshopistovi

Červnové vydání Eshopisty se vrací do Prahy a ve čtvrtek 20. června se bude věnovat Budování značky v e-commerce. Mezi řečníky se ukáží třeba Radek Ondrašík, Marketing Director z Notino, Hana Zachová, Brand Manager Glami nebo Dominik Píchal, zakladatel Grizly.cz.

Kde, jak a za kolik pořídit vstupenku se dozvíte na webu projektu Eshopista.

Eshopista, 20. června 2019

Google nákupy míří na Slovensko

Od spuštění Google nákupů v Česku se spekulovalo, kdy se tato možnost otevře i pro slovenský trh. A konečně jsme se dočkali. V červnu 2019 rozšířil Google svou službu i do Maďarska, Rumunska, Řecka, Finska a samozřejmě na Slovensko.

Google nákupy patří k těm nejvýkonnějším kampaním a pro správné fungování je důležité mít připravený opravdu vyladěný XML feed. A s tím vám pomůže náš editor XML feedů Xemel. Vyzkoušet zdarma ho můžete až na 14 dní.

Podpořili jsme SupportDay 2019 oficiálním partnerstvím i svou účastí

Kvalitní péče o zákazníka je pro nás jednou z nejzásadnějších hodnot. I proto jsme se letos stali partnery konference Support Day a vyslali na akci Šárku, Míšu a Terku, aby zjistily, jaké jsou v zákaznické péči trendy.

Na akci přednášeli odborníci na slovo vzatí – Pavel Černý z e-shopu Econea vysvětlil, jak u nich funguje oddělení rozmazlování zákazníků a proč je pro ně péče o klienty středobodem businessu.

Kateřina Halák a Jana Raš z agentury POP prakticky ukázaly, jak na firemní Instagram profil. O tom, s jak obrovským know-how pracují zaměstnanci zákaznické podpory a taky o tom, jak na funkční projektové řízení pro zákaznickou podporu, se rozpovídal UX designer Jan Kvasnička.

Obchodník Petr Bernadič se zaměřil na to, jak se vypořádat s nespokojeným zákazníkem a otočit konflikt ve svůj prospěch a organizátor konference, Mário Roženský představil řadu nástrojů a aplikací pro zajištění kvalitní zákaznické péče ve firmě.

Tomáš Vrtík z Expandeco se rozpovídal o tom, kdy uvažovat o outsourcingu zákaznické péče a jak ji řídit. Poslední řečnice, Martina Vejvodová z Obsahové agentury, se zaměřila na to, proč je jednota a konzistence v komunikaci napříč firmou důležitá a jak ji nastavit.

Xemel zveřejňuje instruktážní videa

Potřebujete si upravit XML feedy, našli jste si Xemel, zaregistrovali jste se do rozhraní a co teď? Jak přidat e-shop, feed nebo vytvořit pravidla a manuální změny? Připravili jsme 3 návodová videa, která vám pomohou rozkoukat se v Xemelu.

Knihovnu návodových videí budeme postupně rozšiřovat a i vy nám můžete napsat, která témata bychom měli zpracovat.

Kouknout na návodová videa Xemel

Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na info@biddingtools.cz.
E-Commerce

Newsletter

KONTAKT

+420 800 77 99 77
PO – PÁ: 8:00 – 16:00

info@trayto.com

ADRESA

trayto a.s.
Janáčkova 3277/22a
702 00 Ostrava
Ukázat na mapě