BiddingNews #6: Heureka upravuje ceník PPC, končí s Dny dopravy zdarma a vyhrála spor s Alzou, Seznam spustil web s partnery

Filip David

Čas dovolených je v plném proudu, ale ani to nebrání české e-commerce, aby nám přinesla několik novinek a změn. Představme si společně, co se za poslední měsíc událo a jaké změny nás v tom příštím čekají.

Heureka upravuje ceník PPC

Nové struktury se dočkal ceník služeb na Heurece. E-shopům má pomoci lépe optimalizovat inzerci a kampaně.

V ceníku teď najdete až 33 cenových pásem a 96 (pod)kategorií a podle Heureky kladou nové ceny větší důraz na charakteristiky daných segmentů a kategorií.

Změna ceny tedy záleží na konkrétním cenovém pásmu a podkategorii produktů, takže se v mnoha kategoriích zlevňovalo. Nový PPC ceník vejde v platnost 2. 9. 2019.

Ceník PPC naleznete zde:
► CZ: https://www.heureka.cz/direct/dokumenty/cenik-cz-2019.xlsx
► SK: https://www.heureka.sk/direct/dokumenty/cenik-sk-2019.xlsx

Konec Dnů dopravy zdarma

Po dlouhých šesti letech na Heurece končí Dny dopravy zdarma. Tento benefit v posledních letech ztrácí u zákazníků na důležitosti a stává se standardní službou. Ani ze strany e-shopů dle Heureky zájem o Dny dopravy zdarma nerostl.  Proto se Heureka letos bude soustředit na hlavní sezónu roku a Black Friday.

Přečtěte si celý článek

Alza prohrála soudní spor s Heurekou

Vleklý spor trvá od roku 2016, kdy Heureku a e-shop Mall.cz (konkurenci Alzy) koupila investiční skupina Rockaway, proti čemuž se Alza tvrdě ohradila. V reakci na to odešla Alza z Heureky a spustila web Bezheureky.cz, kde vyzývala ostatní e-shopy k zastavení inzerce na Heurece.

Pražský městský soud rozhodl, že Alza se musí Heurece omluvit za tvrzení, že je Heureka pro internetové obchody riziková či nevýhodná. Dále se Alza musí vzdát domény Bezheureky.cz.

Rozhodnutí soudu je však nepravomocné a Alza se proti rozhodnutí odvolala.

Prázdninové novinky na Heurece

Prázdniny přinesly na Heurece několik drobných změn. První změny se týkají produktových recenzí. Ty budou nově obsahovat plusy a mínusy, které už znáte z detailu obchodů.

Novinku teď Heureka testuje jen v sekci mobilních telefonů na české mutaci webu. Brzy by ji však měla rozšířit na další vybrané kategorie. V budoucnu by dokonce mělo jít recenze i filtrovat podle měla rozšířit na další vybrané kategorie. V budoucnu by dokonce mělo jít recenze i filtrovat podle klíčových slov, stejně jako to nedávno Heureka zavedla u recenzí obchodů.

Plusy a mínusy v produktových recenzích
                                                                         Zdroj: Heureka.cz

Produktových recenzí se týká i další novinka. V recenzích se už nezobrazují individuální otázky, které byly z velké části neaktuální. Zmizely i ze zasílaného dotazníku pro hodnocení produktu.

Nový obsah produktových recenzí
                                                                           Zdroj: Heureka.cz

Poslední změnou, která se v rámci Heureky udála, se dotkla administrace, konkrétně datových přehledů. Nově je všechny nenajdete v sekci Statistiky a reporty >> Datové přehledy, ale jednotlivé reporty mají vlastní stránky, na kterých najdete krátký popis s edukačním videem.

Datové přehledy v novém
                                                                       Zdroj: Heureka.cz

Report nespárovaných produktů
                                                                       Zdroj: Heureka.cz

Seznam spustil stránky zaměřené na spolupráci

Seznam v průběhu července spustil nový web zaměřený na spolupráci. Na novém webu prezentuje partnerské agentury a freelancery, kteří mají potřebné zkušenosti s inzercí na Skliku a Zboží. Mimo prezentaci současných partnerů máte na webu k dispozici informace o možnosti navázání spolupráce s novými agenturami a freelancery.

Samotná spolupráce se společností Seznam může být uzavřena ve třech úrovních. Nejvyšším stupněm spolupráce je certifikace, nižšími pak ověření a doporučení. BiddingTools je v současnosti ověřenou agenturou v rámci služby Zboží.cz, protože certifikaci pro Zboží.cz zatím Seznam nespustil.

Čtěte více o spolupráci se Seznamem

Prázdninové content změny a spuštěné kategorie

Prázdniny neprázdniny, na Heurece a Zboží se pilně pracuje. Jaké kategorie se dočkaly úprav, a které to v nejbližší době čeká?

Přečtěte si více o contentových změnách na Heuréce
Přečtěte si více o contentových změnách na Zboží

Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na info@biddingtools.cz.
E-Commerce

Newsletter

KONTAKT

+420 800 77 99 77
PO – PÁ: 8:00 – 16:00

info@trayto.com

ADRESA

trayto a.s.
Janáčkova 3277/22a
702 00 Ostrava
Ukázat na mapě