Jak na BiddingManager, aby přinášel to, co má. Zisky

Eva Farniková

BiddingManager jsme spouštěli před půl rokem a od té doby ho už aktivně využívají stovky menších až středně velkých e-shopů. Že i tento typ internetových obchodů má na „zbožákovém trhu“ šanci, dokazují statistiky z BiddingManageru. Abyste byli na Zboží nebo Heurece úspěšní, stačí v nástroji pár jednoduchých nastavení. Pojďme se na ně podívat…

Proč je bidování důležité

Pokud chcete být se svým e-shopem úspěšní, je pro vás bidování na zbožových srovnávačích téměř nutností. A vůbec nevadí, že jste malý e-shop. Vaše šance na to, že dá zákazník přednost vám před velkým konkurentem, je pořád vysoká. Stačí se nebát bidovat a používat BiddingManager. Bidování na cenových porovnávačích vás totiž může dostat na první pozice v zobrazování zboží. A právě na tyto pozice klikají vaši potenciální zákazníci nejvíce.

Jak funguje bidování v BiddingManageru

V BiddingManageru máte více možností, jak si bidding nastavit. První možností je globální nastavení. To platí napříč všemi kategoriemi. V rámci globálního nastavení si určíte, jak se mají bidovat produkty, u kterých chybí speciální nastavení (nastavení kategorií, výrobců nebo konkrétních produktů).

Globální nastavení je prvním a základním krokem v rámci jakéhokoli nastavení našeho nástroje. I když si budete nastavení rozšiřovat a nastavíte si i CPC pro výrobce a konkrétní produkty zvlášť, má globální nastavení pořád své výhody. Například když si přidáte do e-shopu nové produkty, automaticky se na ně propíše toto globální nastavení, takže se na základě toho budou hned bidovat.

Při nastavování se můžete rozhodnout, jestli si budete CPC nastavovat jako korunové položky nebo jako % z ceny produktu. U obojího je ale nutné zamyslet se, jestli to nebude spíše prodělečné. Myslete tedy na to, v jakých cenových relacích se produkty v kategoriích pohybují.

Dalším krokem je nastavení kategorie a výrobce. Logika nastavení je stejná jako u globálního nastavení, jen hodnoty přizpůsobte dané kategorii, případně výrobci. Tohle nastavení je nadřazeno globálnímu nastavení. Pokud máte kategorie nebo výrobce, které jsou pro e-shop stěžejní, zaměřte se na ně a nastavte jim speciální CPC.

Jednoduchá optimalizace

Optimalizace produktů znamená „vyřadit“ nevýdělečné produkty a podpořit ty prodávanější, abyste zbytečně neutráceli. To znamená, že jim nastavíte specifické nastavení přesně na míru. Zohledňujte při tom rozdíl v ceně, max. PNO a vhodnou hodnotu CPC dle dostupnosti.

Při optimalizaci pracujte s nejdůležitějšími segmenty:

– Produkty bez konverzí, které utrácejí peníze – zde kontrolujeme dvě období. Krátké (1-14 dnů) a dlouhé (1-3 měsíce). Ty produkty, které vám utratily více než svou marži, vypněte z biddingu (minimální CPC), nebo odstraňte z XML feedu.

– Produkty s vysokým PNO – opět kontrola dvou období ve stejném časovém rozmezí, jako u produktů bez konverzí. Produktům, které utrácí více, než by měly, zkuste snížit CPC. Tím se dostanete na nižší bidovanou pozici a snížíte náklady za proklik. Dalším způsobem může být vypnutí z biddingu a tím pádem minimální CPC (nebo úplné odstranění z XML feedu).

– Příliš levné produkty – zde si položte dvě otázky. Opravdu se mi u těchto produktů vyplatí bidovat? Když jste na bidované pozici na Heurece, platíte stejnou cenu i za proklik ze sekce řazené dle ceny. A opravdu chci investovat do zákazníků, kteří jdou jen po nejnižší ceně?
 

Podívejte se na ty produkty, které se vám zobrazují na prvních pěti pozicích seřazených dle ceny. Podle marže, kterou na levných produktech máte, si poté zvolte vhodnou bidovací strategii.

Zaměřte se na produkty s šancí na konverze

Tím máme na mysli produkty, u kterých došlo k objednávce, TOP produkty a produkty s potenciálem, které ve vašem sortimentu ale nepatří mezi ty úplně nejlevnější.

Nezapomeňte, že čím je CPC vyšší, tím se dostáváte na vyšší bidovanou pozici. Díky tomu můžete získat větší počet návštěv a více objednávek.

Autobidding

Autobidding vám celý proces bidování výrazně usnadní. Jaké produkty však do autobiddingu přidat? Všechny, které generují konverze s ideálním PNO a ty, které chcete více prodávat, aby došlo k navýšení obratu.

Autobidding vám může zajistit navýšení obratu bez většího úsilí. Čím déle se totiž udržíte na bidované pozici, tím více návštěv a následně i konverzí můžete získat. Může ale taky snadno dojít k výraznému navýšení útrat.

Jak optimalizovat produkty v autobiddingu?

Produkty nepřesahující maximální PNO můžete zkoušet bidovat na vyšší pozice. To by vám mohlo přivést více návštěv a následně i konverzí. Pokud nedosahujete pro vás optimálního PNO ani na 4. pozici, vypněte produkt z bidování.

Spadáte do kategorie menších až středně velkých e-shopů a nepoužíváte ještě nástroj BiddingManager? Pojďte ho vyzkoušet. Naši specialisté jsou připravení vám pomoci a poradit vždy, když bude potřeba. BiddingManager si můžete nezávazně vyzkoušet až na 14 dní zdarma. Takže se opravdu není čeho bát. Jdete do toho s námi? Zaregistrujte se a začněte vydělávat.

Archiv BiddingManageru

Newsletter

KONTAKT

+420 800 77 99 77
PO – PÁ: 8:00 – 16:00

info@trayto.com

ADRESA

trayto a.s.
Janáčkova 3277/22a
702 00 Ostrava
Ukázat na mapě