Jaké novinky pro nás připravuje Zboží.cz na rok 2018? Nový ceník.

Šárka Dzidová

Na letošním Ecommerce Expu, které se konalo na samém konci ledna v Praze, jsme měli možnost vyslechnout si z úst managera Zboží.cz Milana Šmída shrnutí loňských novinek a představení novinek připravovaných pro rok 2018. Co tedy můžeme očekávat?

biddingtools_ecommerceexpo

 

Jaký byl rok 2017?

Rok 2017 byl na Zboží.cz jednoznačně rokem velkých změn. Tou nejzásadnější bylo nové zobrazování nabídek na detailu produktu. Namísto dosavadních sedmi pozic jsou první tři k dispozici pro aukci, dalších pět se řadí podle ceny od nejlevnější. A jaké změna přinesla výsledky?

Přibližně 60 % prokliků přichází ze tří bidovaných pozic, přičemž 1. bidovaná pozice je nejproklikávanější (54 % bidovaných kliků). Na nabídky řazené dle ceny kliká zbylých 40 % lidí. Z nich je jednoznačně nejproklikávanější nejlevnější nabídka, ze které přichází 48 % kliků. Na nabídky umístěné dle ceny od 6. pozice níže už se kliká málo. Rozhodně se tedy vyplatí, aby konkurenceschopná nabídka, která se nezobrazí na produktovém detailu na první dobrou (tzn. v řazení dle ceny se zobrazí od 6. pozice níže), byla vidět na bidovaných pozicích.

Smyslem zavedení novinky bylo poskytnout klientům stejnou možnost ovlivnit svoji pozici v detailu produktu. Proto lze pořadí na prvních třech příčkách ovlivňovat vedle samotné ceny za proklik (CPC) také faktory kvality. Do nich vstupuje například to, jaký má e-shop zákaznický servis v podobě nabídky dopravy zboží zdarma, skladovou dostupnost, dále porovnání ceny nabídky vůči průměrné ceně na trhu a v neposlední řadě hodnocení e-shopu jeho klienty. Ve výpočtu mohou být zohledněny také další faktory.

K velkému pokroku došlo v případě párování a zakládání nových produktových karet, kde došlo k opravdu výraznému zefektivnění a zrychlení. Důraz je kladen na možnost zakládání novinek, které probíhá během 24 hodin.

Zboží.cz vyšlo vstříc e-shopům a u nabídek v produktovém detailu začalo zobrazovat jejich logo, což návštěvníkům pomáhá v identifikaci obchodu a obchodu ve zvýšení konverzí. Dále vyhledávač rozšířil reporty statistik o důležité informace, aby se lépe pracovalo s daty a vyhodnocovala inzerce, a zlepšilo systém hodnocení e-shopů.

Dočkali jsme se také sjednocení přihlašování do služeb Seznamu pod jeden účet, což zjednodušilo přístup ke službám a umožnilo udělování přístupových práv agenturám.

A co nás čeká v roce 2018?

Přehled nejzásadnějších novinek připravovaných na rok 2018 jsme pro vás přehledně sepsali níže.

Nový ceník minimálních prokliků

První a zásadní novinkou je změna minimálních cen prokliků. Doposud byl ceník pro všechny produkty jednotný a stanovený na 1 Kč (bez bidování). Od 1. 3. 2018 nás však čeká změna. Minimální ceny prokliků budou odstupňovány podle prodejní ceny produktů.

U produktů s cenou do 100 Kč se dočkáme zlevnění minimální CPC na 0,50 Kč, toto zlevnění se podle Milana Šmída dotkne přibližně 30 % klientů. Pro produkty s cenou do 300 Kč zůstává min. cena prokliku na 1 Kč. Produktům dražším než 300 Kč se minimální CPC zdraží, a to maximálně na 2 Kč, viz. tabulka výše.

milansmid_zbozi_biddingtools

„Do určité míry reagujeme na zpětnou vazbu e-shopů, které prodávají drobný sortiment do stokoruny. Takoví prodejci se při nastavování své reklamní kampaně chovají jinak než například prodejci spotřební elektroniky. Odlišné chování spočívá v nastavené ceně za proklik – výše prodejní ceny produktu ovlivňuje náklady na inzerci. A právě toto zohledňujeme v novém obchodním modelu,“ upřesňuje Milan Šmíd. 

Produktová databáze

Stejně jako v roce 2017, také v tomto roce je pozornost Zboží zaměřena na kvalitní produktovou databázi. V současné době se daří administrátorům Zboží měsíčně ručně založit 46 000 nových produktů do katalogu Zboží. Cílem je do půl roku toto číslo zdvojnásobit.

Ceny dopravy a výdejní místa

Zboží.cz rovněž avizuje, že zapracuje na zviditelnění cen dopravy u nabídek e-shopů a databázi výdejních míst. Ceny dopravy by se měly zobrazovat u konkrétní nabídky e-shopu. Tato změna e-shopům o něco sníží návštěvnost ze Zboží.cz, protože se návštěvníci Zboží nebudou muset proklikávat do e-shopu a až zde zjišťovat cenu dopravy. Počet návštěv se tedy o něco sníží, ale jejich relevantnost, potažmo konverzní poměr, se zvýší. Zvýšení konverzního poměru a snížení návštěv ze Zboží.cz jste už mohli zaznamenat v důsledku produktových změn, kterých bylo v roce 2017 na Zboží.cz požehnaně.

Hodnocení e-shopů

Na podzim Zboží.cz představilo nový systém hodnocení obchodů, což doposud e-shopům přineslo 12x více hodnocení od nakupujících. Velký palec nahoru. Sběr kvalitních hodnocení e-shopů je na Zboží.cz tématem také pro rok 2018.

Certifikace agentur

Zboží.cz se bude tento rok intenzivně věnovat také zkvalitnění spolupráce s agenturami. Cílem bude zajistit synergii mezi agenturami a zkvalitnit servis a konzultace ze strany vyhledávače. Jednou z možností je nastavení spolupráce po vzoru fungování certifikace služby Sklik. 

Otevření oficiální spolupráce s bidovacími nástroji

Pro nás, jako pro agenturu, zaměřující se výhradně na práci se zbožovými srovnávači, je udržování kladných a přátelských vztahů se Zboží.cz a Heurekou velmi důležité. Naše ještě bližší spolupráce se Zboží.cz může klientům přinést pozitivní změny týkající se například zkvalitnění servisu, což nás samozřejmě ze srdce těší.

Spolupráce s e-shopovými řešeními

Zboží.cz vytváří pro uživatele jednotlivých e-shopových řešení návody, jak nastavit konkrétní doporučení od Zboží.cz v jednotlivých systémech – což e-shopům usnadní posílat do Zboží správná data. Tuto spolupráci nadále rozvíjí (viz přehled doporučených e-shopových řešení).

Brand Zboží.cz

Zboží se také chystá více zaměřit na posilování svého brandu, aby se pro zákazníky stalo první volbou k hledání inspirace k nákupu a srovnávání nabídek zboží. „Chceme zajistit ještě více kvalitních potenciálních zákazníků pro e-shopy, které využívají služby Zboží.cz,“ dodává Milan Šmíd na závěr.

Děkujeme Milanovi Šmídovi za všechny informace, které nám poskytnul. A jak hodnotíte uplynulý rok plný změn na Zboží.cz vy? A co říkáte na novinky teprve připravované? Dejte nám vědět!

 

Zboží.cz

Newsletter

KONTAKT

+420 800 77 99 77
PO – PÁ: 8:00 – 16:00

info@trayto.com

ADRESA

trayto a.s.
Janáčkova 3277/22a
702 00 Ostrava
Ukázat na mapě