PŘÍPADOVKA: Inzerce na zbožácích je boj, který BiddingManager vyhrává. Bez ohledu na segment, ve kterém obchodujete

Inzerce na zbožových porovnávačích je nikdy nekončící boj. PPC aukce o přední pozice, ať už na detailu produktu, nebo ve fulltextovém vyhledávání, se odehrávají takřka v reálném čase. Hodnoty ceny za proklik, které v jednu chvíli nastavíte, už třeba za hodinu nestačí. Je to prostě nelítostný souboj o pozice a zákazníky. Proto čím dál víc e-shopařů využívá automatizované bidovací nástroje. A také proto se čtyři e-shopy Ruzovyslon.cz, Mujandilek.cz, Prirodnilekarna.cz a Charisma-shop.cz rozhodly vyzkoušet BiddingManager – naše biddingové rozšíření pro Zboží.cz i další srovnávače. Vyplatilo se?


Na začátku byly čtyři e-shopy

Sexshop, zboží pro děti, přírodní lékárna a online drogerie. Čtyři menší e-shopy, které na první pohled nemají nic společného. Na pohled druhý je ale spojovalo odhodlání posunout inzerci na zbožácích na další level.

Doposud se inzerci na Zboží.cz nikdo z nich příliš nevěnoval. Měli nastavený nutný základ a inzerovali v režimu "aby to nějak fungovalo a co nejmíň to stálo".

A právě to nás na nich bavilo. Byla to totiž výzva. A skvělá příležitost vysledovat, jak si naše biddingové rozšíření pro Zboží.cz a další srovnávače povede napříč různými segmenty nabízeného zboží.

 

Co říká Adam Durčák z Růžovýslon.cz o inzerci na Zboží.cz

 

Naší fantastické čtyřce jsme tedy nabídli testování zdarma a přítele na telefonu v podobě našeho biddingového experta. Výsledky se začaly dostavovat už po prvním měsíci.

Start bidování na Zboží.cz

Výchozí stav byl pro všechny e-shopy podobný: dobrý zákaznický servis, rozumně nastavené ceny produktů, kvalitní data posílaná na srovnávače a maximum prezentovaných informací. Jen ten bidding pokulhával.

Implementace našeho rozšíření pro zbožové porovnávače BiddingManager je otázkou několika kliknutí a naplno vám může jet už do druhého dne, takže se do toho e-shopy hned pustily.

Pro úspěšný start stačilo, aby si vyplnily základní údaje o svém byznysu, jako jsou maximální PNO, kterého mohou dosahovat, případně speciální požadavky pro jednotlivé kategorie či výrobce.

E-shopařům jsme také poradili, aby se zaměřili na konkurenceschopnost produktů a bidding nastavovali pro produkty v efektivní cenové relaci.

3 výzvy pro BiddingManager

Před BiddingManagerem pak stály 3 výzvy společné pro všechny 4 e-shopy:

  • optimální nastavení CPC
  • selekce produktů vhodných pro autobidding
  • navýšení efektivity inzerce.


Výzvy měla zdolat nejnovější funkcionalita BiddingManageru – Optimální CPC. Díky této funkcionalitě zvládne BiddingManager prvotní nastavení CPC automaticky a dokáže sám vybrat produkty vhodné pro autobidding.

Jak to tedy vypadalo v praxi? BiddingManager přiřadil každému produktu ideální CPC na základě statistik za posledních 30 dní. Každý den pak samočinně přepočítával CPC dle aktuálních statistik.

Došlo-li u daného produktu k překročení PNO a vysokým útratám, aniž by přišla jediná konverze, snížila se automaticky hodnota na minimální CPC. E-shopy díky tomu měly jistotu, že jejich útraty na zbožákových účet "neulítnou".

Optimální CPC účty skvěle nastartovalo

Pak už jen bylo potřeba provádět drobnou ruční optimalizaci. BiddingManager je sice biddingový robot, ale jako každý stroj potřebuje občasnou kontrolu.

V prvních asi 10 dnech byla optimalizace u některých e-shopů docela boj, protože nastavovat bidovací strategie účtům s malými počty konverzí a nasbíraných dat je opravdový oříšek.

Postupnou optimalizací a navýšením útrat došlo k navýšení obratu a snížení PNO. Z tabulek níže je pak patrné, že efektivní optimalizace inzerce v BiddingManagerovi může přinášet velmi dobré výsledky bez ohledu na segment, ve kterém obchodujete.

Jak to dopadlo po měsíčním testingu

E-shopy Ruzovyslon.cz, Mujandilek.cz, Prirodnilekarna.cz a Charisma-shop.cz jsme sledovali od 8. června 2018 do 7. července 2018. Výsledky jsme pak porovnávali meziměsíčně s obdobím od 9. května do 7. června 2018, tedy těsně před implementací našeho biddingového rozšíření.

No a jak to dopadlo? Moc dobře. Však se mrkněte:

 

Výsledky e-shopu Růžový slon po měsíčním testování BiddingManageru
Co říká Adam Durčák z Růžovýslon.cz o BiddingManageruVýsledky e-shopu Přírodnílékárna.cz po měsíci testování BiddingManageruVýsledky e-shopu Charisma-shop.cz po měsící testování BiddingManageruCo říká Michal Prokop z Charisma-shop.cz o BiddingManageru

Souhrnné výsledky BiddingManageru

Naše rozšíření pro Zboží.cz a další zbožáky zvedlo e-shopům obrat v souhrnu o +148 279 Kč v porovnání s předešlým měsícem bez BiddingManageru.

Za jeden měsíc je to hodně slušný výsledek. Zvlášť když uvážíme, že celkové náklady všech čtyř e-shopů vzrostly o pouhých +7 238 Kč.

 

Souhrnné výsledky všech 4 e-shopů, které testovaly BiddingManager

 

Jasně, k nákladům musíme ještě připočíst peníze za provoz nástroje. V případě menších e-shopů, jako jsou sledovaný Ruzovyslon.cz, Mujandilek.cz, Prirodnilekarna.cz a Charisma-shop.cz, však mluvíme o pár kačkách navíc —  dvou až třech stovkách měsíčně. 

Z výsledků je tedy patrné, že BiddingManager funguje napříč segmenty a měl by být povinným doplňkem všech, kteří inzerují v PPC režimu na Zboží.cz nebo Heurece. Nečekejte na vylepšení v administraci Zboží nebo Heureky, které možná nikdy nepřijde. Zlepšete svou inzerci klidně hned. Ostatně, konkurence nespí, tak nezaspěte ani vy a vyzkoušejte si na vlastním zboží, jak vám BiddingManager pomůže.


Ke stažení: Výsledky případové studie v přehledném PDF souboru