Statistika nuda je, má však cenné údaje… Zpívá se v jedné pohádkové písničce. My samozřejmě nejsme v pohádce, ale nohama pevně na zemi. Každopádně s těmi cennými údaji musíme dát textu za pravdu. To je také důvod proč je BiddingManager plný dat a nejrůznějších statistik.
Statistiky v BiddingManageru
BiddingManager je základní a téměř nezbytné biddingové rozšíření pro zbožové srovnávače jako je Heureka a Zboží.cz. Poskytuje cenné statistiky, které v administraci zbožových srovnávačů nenajdete. Navíc vyhodnocuje data dle nejrůznějších kritérií.
V rozhraní nástroje je u každého srovnávače sekce věnována výhradně STATISTIKÁM. Najdete ji hned jako první položku v rozbalovací nabídce u vybraného srovnávače.
Jakmile se prokliknete do STATISTIK srovnávače, narazíte na přehledný graf. Ten prezentuje nejen průběžný vývoj, ale také informace o počtu produktů za jednotlivé dny. Konkrétně v grafu vyčtete:
- celkový počet produktů ve feedu
- počet spárovaných produktů
- počet bidovatelných produktů (spárované min. 4 e-shopy)
- počet bidovaných produktů
- velikost balíčku autobiddingu
- počet aktivovaných produktů do autobiddingu
- počet produktů na bidovaných pozicích
V grafu si můžete jednotlivé informace o překlikávat a zobrazovat pouze to, co vás zajímá.
Rozdělení statistik
Pokračujeme-li od grafu dále, dostáváme se do části statistik, která se týká množství prokliků, průměrného CPC, počtu objednávek, konverzního poměru, průměrné objednávky, nákladů, obratu a PNO.
Jednotlivá data jsou rozdělena do samostatných celků. Díky tomu si uděláte lepší představu o tom, jak na daném srovnávači fungujete. Ve které oblasti máte nejvyšší obrat nebo kde naopak proděláváte.
Statistiky v rozhraní BiddingManageru tedy dělíme na:
Produkty dle oblíbenosti – tady vidíte, jak si vedou TOP produkty a produkty ostatní. TOP produkty jsou nejprodávanější produkty na Heurece (v katalogu Heureky se štítkem TOP 1-50). Dostupné pouze na srovnávači Heureka.
Produkty dle umístění – statistiky rozdělené podle jednotlivých obchodních modelů, ve kterých můžete na Zboží.cz inzerovat. Detail produktu, fulltextové vyhledávání nebo katalog. Dostupné pouze u srovnávače Zboží.cz
Produkty dle dostupnosti – rozdělení produktů do kategorií podle toho, jakou mají dostupnost. Skladem, do 3 dnů, do týdne, více než měsíc a ostatní. Najdete je u všech srovnávačů.
Produkty dle rozdílu v ceně – produkty rozdělené dle procentuálního rozdílu v ceně vašich produktů, oproti ceně nejlevnějších produktů na dané produktové kartě (produkty na první pozici dle ceny). Poznáte tak, které produkty jsou cenově konkurenceschopné, a které nikoliv. Stejně jako produkty dle dostupnosti jsou tyto statistiky dostupné u všech srovnávačů.
Inzerujete na zbožových srovnávačích? Pak právě statistiky jsou základ pro správnou optimalizaci a nastavení výkonu vašich účtů. S tím je spojená i další nezbytnost – pokročilé měření konverzí. Zkontrolujte, jestli konverze doopravdy měříte, nebo jestli máte měřící kódy správně naimplementované. Bez kompletních statistik je totiž i ten největší odborník na bidding malý pán!
SERIÁL Seznamte se, BiddingManager:
- Díl 1. – První kroky pro úspěšný start v BiddingManageru
- Díl 2. – Průvodce prvním nastavením: Jednoduše a na pár kliků
- Díl 3. – Informace o přidaných srovnávačích a kde je najít
- Díl 4. – Nastavení účtu v BiddingManageru
- Díl 5. – Fakturace a fakturační údaje
- Díl 6. – Statistiky dostupné v BiddingManageru
- Díl 7. – Bidování na Heurece
- Díl 8. – TOP produkty
- Díl 9. – Bidování na Zboží.cz
- Díl 10. – Jak a kde nastavit bidování
- Díl 11. – Bidovat: Rychlé nastavení
- Díl 12. – Bidovat: Pokročilé nastavení
- Díl 13. – Nastavení CPC
- Díl 14. – Auto-bidding
- Díl 15. – Doporučené produkty pro auto-bidding a rychlé volby
- Díl 16. – Ozubená kolečka v rozhraní BiddingManageru
- Díl 17. – Ikony před produkty v BiddingManageru
- Díl 18. – Příznaky u produktů v administračním rozhraní
- Díl 19. – Kalendář
- Díl 20. – Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií
- Díl 21. – Hromadné nastavení produktů ve filtru
- Díl 22. – Optimalizace: produkty s potenciálem
- Díl 23. – Optimalizace: Tipy pro minimalizaci ztrát
- Díl 24. – Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií (druhá část)
- Díl 25. – Manuální volby pro hromadné nastavení auto-biddingu
- Díl 26. – Exporty dat
- Díl 27. – Notifikační systém napříč BiddingManagerem
- Díl 28. – Drobné vychytávky pro usnadnění práce v nástroji