Heureka nedávno zveřejnila seznam kategorií, které přinášejí e-shopům největší návštěvnost. Které to jsou a jak jsou na tom obratově? Využijte i vy obrovský potenciál rostoucích kategorií.
TOP kategorie Heureky dle návštěvnosti
Prvenství drží elektronika s 47 % návštěv. Následují kategorie Dům a zahrada a Oblečení a móda, každá s 11% podílem na návštěvnosti z Heureky. Podstatnou návštěvnost generují také kategorie Kosmetika (6 %), Sport (5 %), Hobby (5 %) a Dětské zboží (4 %).
Takové jsou oficiální informace od Heureky, které z našich dat můžeme jen potvrdit. Chtěli jsme ale také zjistit, jak jsou na tom tyto kategorie kromě návštěvnosti ještě z hlediska obratu. Pojďme se podívat, ve které z těchto kategorií u našich klientů vzrostl obrat meziročně nejvíce.
TOP kategorie Heureky dle obratu
Největší nárůst obratu pozorujeme v kategorii Hobby (+ 52 %). Průměrná objednávka vzrostla našim klientům v průměru o 27 %.
Vypadá to, že se v kategorii hobby začaly prodávat produkty, které bylo dříve náročnější dopravit, anebo byla doprava velmi drahá. Nyní se zákazníkům vyplatí kupovat také dražší sortiment a zboží, které se dříve online tolik neprodávalo.
V kategorii Elektronika pozorujeme u našich klientů meziroční nárůst obratu o 39 %. Průměrná hodnota objednávky meziročně vzrostla o 23 %. Jde vidět, že se ekonomice daří. Lidé si rádi dopřávají a utrácejí za kvalitnější a dražší produkty.
Výrazný meziroční nárůst obratu sledujeme také u kategorie Dětské zboží. Ačkoliv průměrná objednávka v kategorii Dětské zboží poklesla, obrat meziročně vzrostl o 27 %.
Pokles průměrné objednávky může být způsobený tím, že rodiče začali nakupovat online i zboží v menší hodnotě, aby ušetřili čas.
Poslední z výše zmiňovaných kategorií, ve které pozorujeme výraznější nárůst obratu, je Kosmetika, kde obrat meziročně vzrostl v průměru o 12 %. V onlinu je u kosmetiky poměrně nízká maržovost a vysoká konkurence, takže obecně v e-shopech bývají produkty levnější, než v kamenných obchodech.
Dobrou zprávou je, že se lidé naučili nakupovat online i produkty, které je vhodnější vyzkoušet na vlastní kůži.
Jak růst na zbožácích
Prezentované kategorie nejsou jediné, které mají potenciál vám generovat pěkné peníze. Pokud se budete věnovat optimalizaci jakékoliv kategorie, budete dosahovat lepších hodnot.