BiddingManager a Xemel na Digisemestru 2019

V letošním roce jsme opět dostali skvělou příležitost stát se součástí Digisemestru. Nejen, že jsme odstartovali již druhou bidovací výzvu Bidding[Manager] School v rámci Digisemestru, ale také jsme studentům představili náš Xemel – online editor XML feedů, který ocení nejeden markeťák!


Co je Digisemestr 2019

Digisemestr je prestižní semestrální studium digitálního marketingu. Během 13 výukových sobot na ČVUT v Praze dostali účastníci celkem slušnou nalejvárnu z oblasti digitálního marketingu.

Vůbec poprvé měli studenti k dispozici celou e-learningovou platformu Digisemestr online, kterou tvořilo celkem 6 specializací, ze kterých si mohli vybrat dodatečný obsah a rozšířit si své znalosti v konkrétních oblastech. A že bylo z čeho vybírat: Marketing v e-commerce, Marketing pro lokální business, Expanze do zahraničí, Saas / Start-upy / Growth, Marketing pro neziskové organizace a Analytika a jak se správně rozhodovat na základě dat.

Součástí e-learningu bylo i několik výukových videí, materiálů a zdrojů potřebných ke studiu, testy a úkoly k ověření znalostí. Na konci celého Digisemestru pak studenty čeká závěrečná zkouška a certifikát o úspěšném absolvování.

Michal v roli přednášejícího

Na Digisemestru přednášelo několik uznávaných odborníků. Do role speakera se opět postavil i náš Michal Štorkán, Co-Founder & Innovator. Setkat jste se s ním mohli hned druhou výukovou sobotu. Svůj výklad věnoval srovnávačům zboží a dalším katalogům. Následně pak o nástrojové sobotě představil nástroj pro správu zbožových srovnávačů BiddingManager a online editor XML feedů Xemel.

 

Michal Štorkán na Digisemestru

Bidding[Manager] School

Studenti přihlášení do specializace Marketing v e-commerce měli jedinečnou příležitost se zapojit do naší velké bidovací výzvy v Bidding[Manager] School.

 

Co je Bidding[Manager] School?

Bidovací výzva běžela 10 dní, a to od 13. 5. 2019 do 22. 5. 2019. Cílem hry bylo získat na srovnávači Heureka.cz co největší obrat ze všech, při zachování PNO do 10 %. Ale šlo hlavně o pochopení principů bidování a získání představy o tom, jak vlastně funguje marketing na zbožových srovnávačích.

Studenti měli v rámci e-learningu k dispozici několik instruktážních videí pro práci v BiddingManageru. Od úvodu do bidování na Heureka.cz, přes první nastavení v Bidding[Manager] School až po pravidelnou kontrolu a optimalizaci. Zároveň pro ně byla po celou dobu bidovací výzvy k dispozici skupina na Facebooku, která sloužila jako support.

 

Podpůrná skupina na FB pro studenty Digisemestru

 

A jak se tedy studentům vedlo? Musíme říct, že opravdu skvěle! Dva TOP biddeři dosáhli obratu v hodnotě téměř 4 000 000 Kč za 10 dní. Ty nejlepší z nejlepších jsme pak odměnili certifikátem za úspěšné absolvování bidovací výzvy Bidding[Manager] School.

Xemel

V rámci lekce Xemelu jsme pro studenty připravili 4 výuková videa o XML feedech a nástroji samotném. V prvním videu projektový manager Xemelu Tomáš Pavelek vysvětlil, co to ten XML feed vlastně je, k čemu se používá a proč je důležité přizpůsobovat feed různým inzertním systémům.

V dalších videích jsme si editaci XML ukázali prakticky, přímo v nástroji Xemel. Vysvětlili jsme, jak přidat e-shop společně s feedy srovnávačů a vrhli jsme se na úpravy XML feedu pomocí pravidel či manuálních změn.

Studenti si samozřejmě práci vyzkoušeli přímo v nástroji, který měli po dobu studia Digisemetru k dispozici zdarma. Získané znalosti a dovednosti studentů nakonec prověřil vědomostní test. Úspěšnost? Vysoká. Studenty nerozhodily ani naše malé chytáky, takže jim dodatečně posíláme palec nahoru.

 

Tomáš Pavelek ve videonávodech Xemel

Děkujeme projektu Digisemetr, že jsme i letos mohli být jeho součástí a všem studentům přejeme mnoho dalších úspěchů. V digitálním světě se po Digisemetru určitě neztratí.