BiddingNews #1: Heureka změnila ceny a ukončuje hlasování o ShopRoku, Zboží zase spouští nové měření konverzí. Co se ještě událo ve světě zbožových srovnávačů?

Ptáte se občas sami sebe, jak stíhat všechny ty novinky z onlinu? Jednoduše, připravili jsme pro vás článek, který shrnuje všechny podstatné informace o změnách z ledna a února 2019 a podobný výcuc zajímavosti ze světa zbožových srovnávačů vám budeme více či méně pravidelně servírovat. Tak pojďme na to.


Ceny na Heurece se vrátily do normálu

Skvělá zpráva pro všechny inzerenty na Heurece. Od 1. února se ceník Heureky vrátil do standardní výše, takže ceny za prokliky klesly o 25 %. Další plánované navyšování nás čeká zase až s nástupem vánoční sezóny 2019. Podívejte se na aktuální ceník prokliků.

 

Zboží.cz spouští nové měření konverzí

Určitě jste už na našem blogu zaznamenali podrobný článek o tom, že Zboží.cz si pro e-shopy připravilo nový konverzí kód a přístup k API rozhraní, které nabízí uživatelům mnoho nových možností.

Mezi hlavní výhody patří produktové recenze, přístup k datům pomocí API rozhraní a detailní přehled o každé objednávce, což usnadní optimalizaci kampaní.

 

Nové měření konverzí na Zboží.cz
                                                                   Zdroj: Zboží.cz

ShopRoku 2018 – vítěze poznáme v březnu

Od 3. prosince 2018 se české a slovenské e-shopy mohly registrovat do 10. ročníku soutěže o nejlepší e-shopy, ShopRoku. Hlasování se chýlí ke konci a stejně jako v minulých letech se i letos bude udělovat Cena kvality, Cena popularity a Cena Heureky.

Registrace e-shopů skončila v lednu a o vítězi Ceny popularity můžete svými hlasy rozhodovat už jen do konce února.

O tom, kdo dostane Cenu Heureky, rozhodne odborná porota. Letos ve složení Tomáš Braverman (CEO Heureka), Simona Kijonková (Zakladatelka Zásilkovna a CEO holdingu Paketa), Johan Hornof (CTO / E-commerce at manGoweb), Petra Vančurová (Podnikatelka, youtuberka, majitelka kosmetické značky), Jan Vetyška (Výkonný ředitel APEK), Martin Wallner (co-founder Mixit.cz), František Štrupl (Vedoucí obchodního oddělení, Google ČR) a David Špinar (CEO at Miton).

 

Porota ShopRoku
                                                                   Zdroj: ShopRoku.cz

 

Na výsledky soutěže si ještě necelý měsíc počkáme. Slavnostní galavečer, v jehož průběhu se dozvíme verdikt, proběhne 14. 3. 2019. Jen pro připomenutí, loni to byla pořádná jízda.

Co myslíte, kdo se ujme pomyslného vladaření po e-shopech Notino.cz, Onlineshop.cz, Mixit.cz?

 

Souhrn změn v dotazníku Ověřeno zákazníky

Služba Ověřeno zákazníky je pro každý e-shop na Heurece klíčová. Získává totiž recenze vašeho obchodu přímo od zákazníků a zvyšuje vaši důvěryhodnost v očích dalších potenciálních klientů. Heureka připravila článek shrnující všechny změny, které se v programu udály za poslední půl rok.

K přečtení je na této adrese: https://blog.heureka.cz/2019/02/26/shrnuti-uprav-v-programu-overeno-zakazniky-za-posledni-pulrok/

 

                                                             Zdroj: Heureka

Co padlo o Zboží.cz na konferenci Reshoper

Mezi vystavovatele na největší české akci pro e-shopy, Reshoper, se zařadil i Seznam.cz s vlastní minikonferencí. Hodně se mluvilo o Zboží.cz. V rámci začátečnického bloku minikonference představila Kateřina Nejedlá, konzultantka Zboží.cz, proč se vyplatí inzerovat právě v této službě. V navazujícím oddíle Stanislav Rulc předal rady, jak vytěžit ze Zboží maximum.

Obě přednášky si můžete zpětně pustit na Streamu pod následujícími odkazy:

Změny v kategoriích na Heurece a Zboží

Na Zboží.cz i na Heurece došlo jako obvykle ke contentovým změnám v kategoriích, které by neměly zůstat bez povšimnutí:

Pomocné návody k párování od Heureky

Videonávod od Heureky: Jak na nespárované produkty
Heureka připravila novou sérii edukativních videí, ve kterých se zaměřuje na práci s datovými přehledy. Pilotním dílem je návod “Jak na nespárované produkty” v čele s vedoucím analytiků v Heurece, Michalem Buzkem.

Video krok po kroku vysvětluje základy zobrazování produktů a ukazuje, jak s reportem “Spárovanost produktů - nespárované produkty” pracovat.

 

Videonávod: Jak na nespárované produkty



Více informací o problematice najdete v nápovědě Heureky.

Naučná série: Učíme se párovat
V novém roce nám v naučné sérii o párování Heuréka vysvětlila Jak poznám, jestli je produkt zařazen?Jak využít filtrování na Heurece pro svůj prospěch?

 

Záznam z APEK workshopu: Jak využít z novinek od Seznam.cz na maximum

Pokud se řadíte mezi členy asociace APEK, otevírá se vám přístup k účasti na zajímavých workshopech cílených na e-shopaře a posléze k záznamům z těchto akcí. V lednu proběhl workshop pod hlavičkou Seznamu.cz o novinkách na tomto portále a přidružených službách, jako je například Sklik a Zboží.

Za Zboží.cz vystoupil Stanislav Rulc a rozpovídal se o zásadních novinkách, ale například i o statistikách k proklikovosti a konverznosti pozic na produktovém detailu.

Pro registrované je záznam k zhlednutí zde.

 

Záznam z APEK workshopu

 

Rozhovor s Tomášem Bravermanem na portálu Lupa.cz

V lednovém rozhovoru pro server Lupa.cz Tomáš Braverman, ředitel Heureky, shrnul aktuální informace o stavu české e-commerce (i v mezinárodním kontextu) a prozradil vizi a plány Heureky Group pro rok 2019. Pusťte si rozhovor na YouTube.

 

Rozhovor s Tomášem Bravermanem

To je pro dnešek vše. V rámci speciálu “BiddingNews” se ozveme zase za měsíc nebo možná později. Podle toho, kolik se toho na zbožových porovnávačích uděje. Napište nám do komentů, jak se vám nový formát článku líbí?