BiddingNews #01/2020: Rekordy českých internetových prodejců před Vánocemi i na Black Friday a report o stavu e-commerce u nás a ve světě

Rekordy padaly v roce 2019 na všech frontách. E-shopům rapidně rostly tržby, dopravci odbavovali nevídané počty zásilek. Jak je na tom vlastně česká e-commerce?


O stavu e-commerce

OSN zveřejnila svůj pravidelný report o stavu elektronického obchodování
Evropské země obsadily v žebříčku vesměs přední příčky, na prvním místě se umístilo unijní Nizozemsko, na druhém pak samostatné Švýcarsko. V první desítce figuruje ještě dalších šest evropských států (Finsko, Británie, Dánsko, Norsko, Irsko a Německo).

Česká republika skončila ze 152 zemí pětadvacátá, to je na jedné straně zlepšení o šest míst oproti loňskému žebříčku, na té druhé ji ale o jednu pozici předstihlo Slovensko.

Ukázat celý žebříček

Konsolidace e-shopů v ČR je v plné proudu
Projekt Reshoper Datablog ve spolupráci s Marketing Minerem již v roce 2018 začali zkoumat 39 756 českých e-shopů, ale když se na data podívali v prosinci 2019, bylo aktivních již jen 35 440.

Jedná se tak o úbytek 4 316 obchodů, kde dnes již nenakoupíte. Tedy procentuálně vyjádřeno jde o 10.86% pokles e-shopů. Jakých obchodů se to týká? A proč již nejsou aktivní?

Číst celou studii
 

Které CMS přišly o nejvíce e-shopů?
Zdroj: Reshoper.cz
 

Studie: Rychlost webů e-shopů v roce 2019
Už minulý rok ukázala studie Reshoper Datablogu, že čas jsou peníze. Přesněji řečeno, že pomalejší web může vést k nižšímu konverznímu poměru.

► Zjistit, která e-shopová řešení jsou u nás nejrychlejší

Nejnavštěvovanější e-shopy Česka, Slovenska i světa za rok 2019
Které e-shopy patřily k těm nejnavštěvovanějším v roce 2019? Podívejte se na žebříček.

Ukázat žebříček

V české e-commerce padaly loni rekordy

Internetové obchody v Česku hlásí další rekordní rok
Z dat, které publikovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupní rádce Heureka.cz, vyplývá, že celkově v roce 2019 dosáhly online obchody na obrat přesahující 155 miliard korun, což představuje patnáctiprocentní meziročním růst.

Za růstem stojí zejména velmi úspěšné druhé pololetí loňského roku a především podařená vánoční sezona. Zákazníci si během ní objednali zboží online za více než 52 miliard, čili celou třetinu celoročního obratu.

Rekordy v 2019

Rekordní pondělí: Kolik utratili Češi na internetu za dárky během jednoho dne?
Předvánoční nákupy na internetu v pondělí 16. 12. 2019 podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dosáhly rekordních 1,2 miliardy korun.

Předvánoční vrchol zaznamenaly i kurýrní firmy. Přepravní společnost GLS v noci z pondělí na úterý přijala do své doručovací sítě nejvyšší denní počet balíků ve své historii. Objem odbavených balíků za prosinec je o 74 procent větší proti měsícům z mimosezonního období.

Kolik utratili Češi za dárky

 

Výdejny Alza
Zdroj: Alza.cz
 

Rekordní týden i rekordní den v Alze
Alza oznámila 17. 12. 2019 přepsání historie české e-commerce. Zákazníci v jejím obchodě v týdnu 9.-15. 12. 2019 nakoupili 2,2 milionu kusů zboží za celkových 1,44 miliardy korun.

E-commerce jednička na rekordní týden plynule navázala také rekordním dnem. V pondělí 16. prosince překonala rekord denního obratu a dosáhla úrovně 263 milionů korun. Meziročně tak jde o značný nárůst, loni během nejsilnějšího dne (pondělí 17. 12. 2018) Alza prodala zboží za 240 milionů.

Číst o vánočních rekordech Alzy

Zásilkovna před Vánoci zbořila všechny své rekordy
Česká e-commerce zažila rekordní vánoční sezonu a stejně na tom byla i logistická Zásilkovna. V pondělí 16. prosince přepravila 379 tisíc zásilek, což je během jediného dne v desetileté historii firmy absolutním rekordem. Oproti loňskému roku, kdy se zastavila na 202 tisících, jde o nárůst až 88 procent.

Vánoce v Zásilkovně

Rekordní Black Friday pro Alzu i Mall
Alza prodala během Black Friday zboží za čtvrt miliardy. Tři týdny slev jí vynesly přes desetinu ročních tržeb.

Mall.cz prodal za Black Friday zboží v hodnotě 1,8 miliardy korun. Nákupní svátek byl úspěšný pro všechny e-shopy ve skupině Mall.

Black Friday na Alze
Black Friday na Mall

Letošní černý pátek v USA přinesl e-shopům nejvyšší tržby v historii
Tržby z internetového prodeje ve Spojených státech o letošním černém pátku dosáhly rekordních 7,4 miliardy dolarů (zhruba 171,5 miliardy korun). Meziročně se tak zvýšily téměř o pětinu, a to na úkor kamenných obchodů.

Černý pátek v USA

Jak na Black Friday kouzlily české e-shopy s cenami
Už třetím rokem skupina vývojářů sleduje, jak české e-shopy počítají slevy v průběhu Black Friday. Jak vyhodnocení dat dopadlo v letošním roce, kdo se polepšil a kdo nejvíc čaroval s cenami letos? Čtěte na Lupa.cz.

► Kouzla s cenami v českých e-shopech

Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na info@biddingtools.cz.