BiddingNews #2: Nová administrace Heureky, trable s měřením na Zboží.cz a Czech Online Expo

Sbíráme pro vás zásadní novinky ze světa srovnávačů, abyste je vy nemuseli hledat. V poslední době se toho událo dost, tak se na to pojďme podívat!


Administrace Heureky se dočkala redesignu

Heureka se pustila do “jarního úklidu” a přišla s modernizovanou verzí administrace pro e-shopy. Nová hlavička, patička a navigační menu jsou první ochutnávkou chystaného kompletního redesignu administrace.

Cíl úprav byl jasný – zjednodušit menu. Změnil se nejen vzhled, ale i logika řazení položek v menu. 28 položek v navigaci se nyní schovává pod 10 klíčovými kategoriemi (Přehled, PPC a správa kreditu, Spárovanost produktů, Statistiky a reporty, Ověřeno zákazníky, Bidding, Košík, Nastavení, Nápověda a aktuality, ShopRoku).

Pokud máte vlastní automatizované systémy či uložené odkazy na jednotlivé záložky v původní administraci, nebojte, změna se vás nedotkne. K úpravě URL adres totiž nedošlo.

Podívejte se, jak vypadá nové menu v administraci:

 

Redesignovaná administrace Heureky
                                                                       Zdroj: blog.heureka.cz

Trable s implementací nového měření Zboží.cz

O tom, že Zboží.cz k 1. 4. 2019 přešlo na nový konverzní kód, jsme vás už informovali. Je to zásadní téma i pro bidovací automaty, protože přechod na Standardní měření je nezbytným předpokladem pro naše fungování. Zboží.cz nám od teď poskytuje data jen prostřednictvím API, které mají k dispozici e-shopy se zavedeným Standardním měřením

Naši klienti měli čas nové měření nastavit do konce března, ale v praxi se ukázalo, že ani celé dva měsíce nestačily na vychytání všech much. Proces je to složitý a e-shopy si s nastavením často nevěděly rady. Pokud ještě nemáte nastavené nové měření, učiňte tak co nejdříve, jinak ohrožujete výkon vaší inzerce

Zákazníci vybrali nejlepší e-shopy v Česku

V polovině března proběhl galavečer ShopRoku 2018. Heureka tam korunovala jedničky mezi českými e-shopy a my jsme byli u toho. 

Kdo odcházel domů s oceněním? S vítězi i finalisty se seznamte na této stránce.

 

Žebříček vítězů ankety ShopRoku 2018

 

Kromě nejlepších e-shopů si ocenění Heureky vysloužily i nejpopulárnější výrobky v jednotlivých kategoriích dle zájmu spotřebitelů za rok 2018. Mezi mobily zvítězil Huawei P20 Lite a třeba knihy ovládl Hartl s Nejlepším víkendem. Kompletní seznam top výrobků najdete zde.

 

Mužské osazenstvo BiddingTools na galavečeru ShopRoku 2018

Dynamicky stanovené ceny na Glami

Dne 15. 3. 2019 vstoupil v platnost nový ceník pro vyhledávač módy Glami. Z pevně určených minimálních cen přešlo GLAMI na ceny dynamické. Ty se teď přizpůsobují jak aktuální situaci na trhu, tak cenovým úrovním zboží a daných kategorií a v neposlední řadě i chování konkurence. Základní ceny najdete ve vaší GLAMI administraci v sekci “Nastavení CPC”.

Zásadní novinka pro naše klienty – Xemel podporuje Glami!

Náš nástroj Xemel teď patří mezi doporučované nástroje pro přípravu GLAMI feedu, takže v něm svůj XML feed zeditujete tak, aby odpovídal všem specifikacím pro GLAMI.

Více informací najdete v minulém článku na našem blogu.

 

Xemel patří mezi doporučované nástroje pro přípravu Glami feedu

Contentové změny v katalozích srovnávačů

Každý měsíc probíhají na straně srovnávačů úpravy v katalozích a my klientům vřele doporučujeme úpravy sledovat. Tento měsíc například nad rámec přehledu změn Heureka upřesňuje pravidla uvádění výrobce nebo značky v názvu produktu.

Více zde

Párování není žádná sranda

Poslední díl série o párování na Heurece prozradí, jaké obrázky na srovnávač můžete posílat a co je zakázané

Více zde
 

A kdybyste s párováním potřebovali pomoci, využijte naši novou automatizovanou párovací službu. Vygenerujeme pro vás bezplatnou analýzu spárovanosti, která vám řekne, kolik položek z vašeho sortimentu je ještě možné dopárovat a nebo přepárovat na vhodnější produktovou kartu. Na základě výstupu pro vás všechny spárovatelné položky dopárujeme a vy zaplatíte za reálně dopárované položky. To je fér, co myslíte?

Pokud vás párovací služba zaujala, ozvěte se naší specialistce Lucii na e-mail steffkova@biddingtools.cz. Lucie vám ochotně zodpoví všechny dotazy a nechá pro vás analýzu vypracovat.

 

Párovací služba pro e-shopy

Pracovní výlety do Prahy

Czech Online Expo
V březnu 2019 jsme si jako vystavovatelé poprvé vyzkoušeli jednu z největších e-commerce akcí v ČR, Czech Online Expo. Jak se nám na Expu líbilo? Video vydá za tisíc slov, tak se přesvědčte sami.

 

Jaké bylo Czech Online Expo?

 

Akce Bidování na Heurece
PPC režim zatím využívá na Heurece jen 40 % aktivních e-shopů. Přitom z dat srovnávače vyplývá, že pokud e-shop začne aktivně bidovat, tak se mu zvýší prokliky v průměru o 69 %.

S cílem edukovat e-shopaře o biddingu a možnostech jeho automatizace připravila Heureka první dubnový týden akci s názvem Bidování na Heurece. V prostorách pražského coworkingového centra Business Link Visionary se řešily biddingové strategie a nástroje pro automatizaci bidování.

Úvod do bidování měl na starost produktový mananažer Heureky Jan Kotek a my na jeho slova navázali s přednáškami o nástroji BiddingManager a službě BiddingTools. Děkujeme za pozvání a uvidíme se snad již brzy i na Slovensku!

 

Naše prezentace na akci Bidování na Heurece

To by bylo k novinkám za nás vše. Už tak je toho až až. :) Užívejte si krásného jarního počasí a tady na blogu se potkáme nejpozději zase za měsíc.