V souvislosti s šířením koronaviru v Česku i ve světě se tržby z retailu přesouvají online a diametrálně se mění i chování spotřebitelů. Některá odvětví hlásí enormní nárůsty prodejů, jiní jsou na tom podstatně hůře. Marketingové akce probíhají bez publika, jiné se přesunují na pozdější termíny, další se ruší úplně. Pojďte se s námi podívat, co se ve světě zbožáků aktuálně děje.
COVID-19 A E-COMMERCE
Jak koronavirus změnil nákupní chování Čechů na internetu?
K největšímu poklesu plateb došlo podle platební brány GoPay v kategoriích cestování a vstupenky. Posílují naopak lékárny, doplňky stravy, fitness směsi a potraviny všeho druhu.
Jak koronavirus ovlivní e-commerce a co by manažeři e-shopů měli vědět?
Na tyto otázky hledá odpověď Shopsys a radí manažerům e-shopů, jak postupovat, aby karanténu, co nejlépe zvládli.
Víme, kdo na koronaviru (asi) vydělá. Tržby rostou i o stovky procent
Seznam Zprávy mapují vliv karantény na klasické prodejny i na celou e-commerce. Přečtěte si komu aktuální situace hraje do karet a kdo pociťuje největší propady.
Zdroj: blog.heureka.cz
Heureka dočasně omezuje dobírky a hotovostních platby při převzetí
Na základě vládního doporučení jsou kvůli situaci s šířením COVID-19 omezené platby v hotovosti. Proto Heureka (CZ i SK) od 17. března 2020 pozastavila možnosti dobírky a platby v hotovosti při převzetí zboží v rámci nákupů přes Heureka Košík. V této chvíli si tyto varianty nemohou zákazníci při objednání zboží zvolit u žádného z obchodů.
Zásilkovna odpovídá na často kladené dotazy v souvislosti s COVID-19
Pro zákazníky, výdejní místa i e-shopy sepsala Zásilkovna seznam často kladených dotazů. Podívejte se, jak se vás nová opatření dotknou.
AKTUÁLNĚ ZE ZBOŽÁKŮ
Zboží.cz rozšiřuje API pro rychlejší aktualizaci nabídek e-shopů
Obchody, které používají standardní měření, mohou využít až o 46 % rychlejší aktualizaci dat na web Zboží.cz díky novému rozšíření API.
► Více o API a technická dokumentace k náhledu
Heureka: Spuštěné kategorie a content změny
Podívejte se na úpravy, které na Heurece probíhaly v lednu, únoru a březnu.
► Ukázat změny za leden a únor
► Ukázat změny za březen
E-COMMERCE AKCE V DOBĚ KARANTÉNY
Vyhlášení výsledků ankety ShopRoku se muselo obejít bez galavečera
Vyhlášení ankety ShopRoku proběhlo tentokrát v tichosti. Galavečer byl s ohledem na zákaz shromažďování zrušen, takže jsme se výsledky dozvěděli až na webu akce.
Klienti BiddingTools a uživatelé nástrojů Xemel a BiddingManager bodovali celkem v 18 kategoriích. Mezi oceněnými klienty jsou třeba HORNBACH, Elnino, 4kids.cz, Centrum FotoŠkoda nebo TIPA.EU.
Všem výhercům moc gratulujeme. Rádi vidíme, když se našim klientům daří.
► Ukázat kompletní výsledky ankety
IMsraz v Ostravě nebude
Ostravský sraz internetových markeťáků IM sraz, který se měl poprvé letos konat ve větších prostorách, se s ohledem na vyhlášení karantény ruší.
Na středu 25. března měl přednášku nachystanou Honza Kvasnička, stratég a specialista na UX. Jestli se přednáška uskuteční v náhradním termínu zatím organizátoři neoznámili.
Eshopista se posouvá na květen
Na duben plánovaný Eshopista dostal měsíční odklad. Konat se má v květnu, ale přesný termín zatím organizátoři nezveřejnili.
Czech On-line Expo 2020 přesunuto
Už 2. dubna jsme se měli potkat na holešovickém výstavišti, ale s ohledem na aktuální karanténní stav se akce přesouvá na podzim. V kalendářích si tak můžete poznamenat nový termín konání 30. září – 1. října 2020.
► Poslechněte si vyjádření organizátora
Marketing Festival proběhne online a v jiném termínu
Jedna z top marketingových konferencí v ČR, která do Prahy pravidelně vozí světová jména, ruší akci v plánovaném termínu 22. – 24. dubna 2020. S ohledem na účast řečníků z celého světa bylo nalezení náhradního termínu nemožné, proto se letos festival uskuteční online. Kdy přesně se zatím neví.
Všechny přednášky organizátoři profesionálně natočí v Londýně, New Yorku a dalších domácích lokacích oslovených řečníků a pro účastníky zajistí i možnost klást dotazy. Velmi pravděpodobně dojde i k rozšíření line-upu řečníků oproti tomu, co bylo v plánu v Praze.
Pro ty, kteří už mají zakoupené lístky na letošní ročník, nabízí organizátor kompenzaci v podobě 50% slevy na nákup vstupenek na další ročník 2021.
Newsfeed Day se letos ruší
“Na základě vývoje situace v souvislosti s šířením onemocnění COVID-19 jsme se rozhodli v zájmu bezpečnosti všech účastníků, řečníků a organizátorů zrušit letošní ročník konference Newsfeed DAY, který měl proběhnout 12. května 2020 v pražské Lucerně, a to bez náhradního termínu,” píše se na oficiálních stránkách jediné konference výkonnostního Facebook marketingu u nás.