BiddingNews #5: Seznam.cz zkoumal využití mobilů při nakupování v Česku, Heureka upravuje vzhled i rozhraní a Eshopista se loučil se sezónou diskuzí o brandingu

Ani letní horka neodradila českou e-commerce od novinek a změn, kterých se zejména na Heurece událo několik. Další mají ještě do konce prázdnin přijít. Tak se pojďme podívat, co přinesl červen a co nese červenec.


Desktop vs. Mobil – jak jsou na tom Češi zjistil Seznam.cz

Vše, co jste chtěli vědět o mobilu a báli jste se zeptat, publikoval Seznam.cz ve své infografice pro rok 2019. Dozvíte se v ní, jak Češi využívají desktop a mobilní zařízení, jaké jsou nejvhodnější dny pro mobilní reklamu nebo co uživatelé na mobilech nejčastěji dělají.

 

Infografika o používání mobilních zařízení
                                                                          Zdroj: Seznam.cz

 

Mobil je zařízením, na kterém jsou Češi zvyklí zboží vybírat, často však nákup dokončují na desktopu. Nejčastějším důvodem nedokončení objednávky na mobilu je neresponzivní web, ale překážek může být mnohem více.

Když už se rozhodneme nakoupit, nejčastěji na mobilu objednáváme jízdenky na vlak, autobus a letenky. Hned potom poukázky, vstupenky a vouchery. Třetím nejnakupovanějším zbožím přes mobil je oblečení.

Prostudujte si celou infografiku

Letní úpravy na Heurece

Na detailu obchodu na Heurece se objevila nová funkce, která umožňuje filtrování recenzí dle klíčových slov v rámci souhrnu nejčastějších kladů a záporů.

Snadno si tak vyfiltrujete třeba jen negativní recenze  týkající se komunikace obchodu a rychle zjistíte, o co šlo a jak obchod na výtku reagoval.

 

Filtrování recenzí na Heurece
                                                                          Zdroj: Heureka.cz



Letních úprav se dočkal i formulář pro úpravu e-shopů a jak píše samotná Heureka „překopali ho od základů". Cílem bylo formulář zjednodušit a sdružit všechny údaje na jednom místě. Odstranili taky některé editační možnosti, které už byly zastaralé.

Heureka formulář ještě stále ladí a podle vašich reakcí upravuje. Jak vypadal starý editační formulář a jak vypadá nový se podívejte na blogu Heureky.

Dalším cílem, který si Heureka na prázdniny dala, je sjednocení parametrů Značka a Výrobce. Chce tím uživatelům ulehčit filtrování. Často je totiž značka mnohem známější než výrobce, třeba jako pleny značky Pampers vs. jejich výrobce Procter & Gamble.

V některých sekcích dojde ke změně povinného názvu, kdy bude nutnost uvádět v názvu Výrobce nahrazena povinností uvádět v názvu Značku, v jiných sekcích je značka v názvu již požadována.

Jak se budou nově posílat produkty v XML feedu? Změny ve vašich XML feedech, které budete muset případně udělat, se budou týkat tagů PRODUCTNAME, MANUFACTURER a PARAM. Více se dozvíte na blogu Heureky.

Spuštěné kategorie a plánované content změny v měsíci červenci

I v červnu a červenci se na Heurece pracuje s kategoriemi. Kde se úpravovalo, rušilo a kde se upravovat v nejbližších dnech bude?

Čtěte více o contentových změnách

Eshopista se na léto rozloučil konferencí o budování značky v e-commerce

V panelové diskuzi se potkali konkurenti z Footshop, Answear.cz, Urban Store a Glami a bavili se o tom, jak prodávat podobné produkty a udržet si svou tvář oproti nově příchozím hráčům jako Zalando a AboutYou.

 

Eshopista o budování značky
                                                              Zdroj: Facebook.com/Eshopistacz

 

Jak probíhal přerod Parfums.cz na NOTINO přijel představit Radek Ondrašík, Marketing Director z Notino a jak o brandu uvažovat ukázal na příkladech Jan Kvasnička.

Čím dál populárnějšímu influencer marketingu byl věnovaný rozhovor s influencerkou a bývalou youtuberkou Gabrielou Heclovou a raperem Johnym Machette.

O tom, jak se vypořádat se změnou komunikační strategie se rozpovídal také Dominik Píchal, majitel Grizly.cz. A Tomáš Haškovec, marketingový ředitel e-shopu Spokojený pes přiblížil, jak přistupují k budování své značky.

Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na info@biddingtools.cz.