BiddingNews #06/2020: O novinkách na Heurece a Zboží, stavu online trhu a nejzajímavějších podcastech

Co se za poslední měsíc dělo na na zbožácích a jak je na tom online trh v době ustupující pandemie? Přečtěte si v našem pravidelném “výcucu” online novinek.


Zbožáky

Heureka spustila automatické dobíjení kreditu
Dlouho očekávaná funkce je konečně dostupná v adminu Heureky. Jak vše nastavit a spustit se dočtete na blogu Heureky.

Číst o automatické dobíjení

Nový produktový rank na Heureka SK
Heureka SK spustila nový produktový rank, který klade větší důraz na reálné prodeje a tím upřednostňuje zajímavější produkty.

 

Mění se parametry v modě a nábytku
Zdroj: blog.heureka.cz

 

Tabulka spárovanosti produktu na Heurece
V tabulce spárovanosti produktů nyní najdete i novinku: NEVYPLNĚNÉ POVINNÉ PARAMETRY.

Zatím jde jen o přípravu na spuštění povinných parametrů v módě a nábytku od 1. 7. 2020.

Více o povinných paramatrech v modě a nábytku

Heureka: Spuštěné kategorie a plánované content změny v měsíci červnu
Podívejte se, které sekce prošly úpravami v květnu, a na které dojde řada v červnu.

Prostudovat content změny

Diagnostika XML feedu pro Zboží.cz
Zboží.cz přináší přehled nejčastějších chyb v XML feedu. Následující chyby mohou způsobit nezobrazování některých důležitých nabídek či nefunkčnost celého XML feedu. A stává se, že si toho často ani nevšimnete.

Prozkoumat nejčastější chyby v XML

Měsíc biddingu na Zboží.cz aneb zvyšte zobrazení svých nabídek
Nejsou vaše položky na Zboží.cz dobře vidět a vy si nejste jisti, čím to může být? Máte kvalitně zpracovaný XML feed, nastavenou dopravu, ale stále vašim nabídkám chybí zobrazení a prokliky do e-shopu? Pojďme se tomu společně podívat na zoubek.

Jak zvýšit zobrazení nabídek
 

Glami zrychluje expanzi. Český módní katalog je už v 17 zemích a letos chce e-shopům přinést 6 miliard korun
České Glami expandovalo na tři nové trhy, díky čemuž se výčet zemí, kde působí, navýšil na celkových sedmnáct. Aby tenhle proces ještě urychlilo, začíná se stále více spoléhat na umělou inteligenci a letos plánuje e-shopům zprostředkovat v obratech šest miliard korun.

Více o expanzi Glami

Byznys

Tržby obchodníků klesly v dubnu o víc než deset procent. Prodeje přes internet naopak strmě rostly
Tržby obchodníků, kromě prodejů motorových vozidel, v dubnu meziročně klesly po očištění o kalendářní vlivy o 10,9 procenta. Pokles se dotkl všech druhů prodejen. Důvodem jsou vládní opatření proti koronaviru. Výrazně se naopak zvýšil prodej přes internet, jeho růst byl nejvyšší za 15 let.

Více o stavu trhu

Zákazníci zůstanou u nakupování on-line i po koronavirové krizi, ne všechny e-shopy ale přežijí, míní experti
Většina zákazníků v Česku má pozitivní zkušenosti s on-line nákupy během koronavirové krize a plánuje v nich pokračovat nadále. Zjištění internetového srovnávače cen Heureka jsou v souladu s výsledky dubnového průzkumu poradenské společnosti Accenture v 15 vybraných světových ekonomikách.

O nakupování online během krize i po ní

Čupr přeorganizoval vedení Rohlíku
Český on-line obchod s potravinami Rohlík.cz chce do dvou let expandovat do Německa a Rakouska a mění kvůli tomu výrazně strukturu vedení.

Více o reorganizaci

Logistický startup DoDo je k nezastavení. Nově jde do Maďarska a letos chce utržit přes půl miliardy korun
Před dvěma lety cílil na tržby v řádech desítek milionů korun, loni to byly stovky a letos už může Michal Menšík hovořit o miliardě. Prozatím jen o její půlce, ale jeho logistický startup DoDo chytil v koronavirové krizi, kdy si lidé nechávali domů ve velkém dovážet hlavně potraviny, příležitost za pačesy a rychle roste.

Čtěte o DoDo

 

Simona Kijonková, Zásilkovna
Zdroj: blog.zasilkovna.cz

 

Digitalizace maloobchodu v plném proudu
„Současná situace na trhu výrazně napomáhá dalšímu rozvoji e-commerce, celý maloobchod se posouvá vstříc větší digitalizaci,“ řekla v rozhovoru pro Marketing & Media Simona Kijonková, CEO & Fouder Packeta Group.

Číst celý rozhovor

Podcasty

Jak zakladatel Pilulka.cz nastartoval podnikání
V novém podcastu Poprvé si Moderátor Jan Hrušovský zve do studia výrazné osobnosti (nejen) byznysového světa a ptá se jich, jak vypadaly jejich začátky, co jim nejvíc pomohlo a co doporučují jiným. Jak to měl Petr Kasa?

Poslechnout podcast

Z-Talks od Zásilkovny
Čtvrtý díl Z-Talks patří brýlím a kontaktním čočkám. O tom, jak se tyto produkty prodávají online, bude mluvit Jan Jelínek, ředitel online marketingu značky Alensa.

Pátý díl Z-Talks patří Seznam.cz. Pokud chcete nahlédnout do pozadí strategického českého média, je tento díl přesně pro vás. Slova se v něm ujme Tomáš Búřil, obchodní ředitel Seznamu.

V šestém díle Z-Talks se s Magdalénou Divišovou probírá nábor nových zaměstnanců do e-commerce.

Sedmý díl Z-Talks patří 4home.cz a Jan Skalický se rozpovídal o tom, jak zvládali koronavirovou krizi a jaké změny bylo potřeba ve firmě udělat.

Spustit 4. díl
Spustit 5. díl
► Spustit 6. díl
► Spustit 7. díl

Czech Crunch Onlajn: Mára, Řežáb, Smid, Cendra nebo Mička řeší práci na dálku i produktivitu
Malé, střední i velké firmy si vyzkoušely, že klíčová rozhodnutí lze řešit i na dálku bez fyzické přítomnosti a z práce z domova přestalo být sprosté slovo. Jak tedy bude vypadat budoucnost práce v Česku i ve světě a může být vlastně tento model dlouhodobě efektivní? I o tom v živém streamu diskutovala devítka osobností nejen tuzemského byznysu.

Kouknout na stream

Marketing Festival bude velkolepý i online, nechceme nudný webinář, říká Jindřich Fáborský v CzechCrunch Podcastu
Původně měl v kalendáři na květen zapsaný zasloužený odpočinek. V dubnu totiž měly vyvrcholit rok trvající práce na dalším ročníku Marketing Festivalu, jedné z největších oborových konferencí v regionu, jenže v březnu se plány Jindřicha Fáborského totálně rozpadly. V CzechCrunch Podcastu teď popisuje, jak se obří akce pro dva tisíce lidí přesouvá do virtuálního prostoru.

Pustit podcast

Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na info@biddingtools.cz.