BiddingNews #9: Jak Češi nakupují na internetu, kam do Evropy expandovat a jak si otevřít dveře na 13 trhů, když prodáváte lifestylový sortiment

Jak často Češi nakupují online a jaký preferují způsob dopravy? Kam směřovat pozornost, když zvažujete expanzi? Jak přizpůsobit XML feedy požadavkům různých zbožových srovnávačů? Odpovědi přináší náš pravidelný souhrn novinek.


Téměř polovina Čechů nakupuje na internetu minimálně jednou měsíčně

Ukázal to průzkum, který si nechala zpracovat česká služba Foxdeli. Z odpovědí více než 500 dotazovaných Čechů dále vyplynulo, že Češi si raději nechávají posílat balíky domů a mezi nejoblíbenější přepravce patří PPL.

Podívejte se na výsledky průzkumu

Kam expandovat podle Tomáše Bravermana z Heureky

Na zářijové konferenci E-business Forum 2019 se Tomáš Braverman, šéf nákupního rádce Heureka, rozpovídal o tom, kdy a jak vtrhnout na zahraniční trhy. Podrobně zmapoval region střední a východní Evropy a nastínil plusy a mínusy jednotlivých trhů.

Celou přednášku si můžete pustit na YouTube a pěkně ji shrnuje článek na Tyinternety.cz.

Číst o možnostech expanze podle Bravermana

 

Tomáš Braverman o expanzi
                                                                       Zdroj: Tyinternety.cz

FAVI si zakládá na produktových obrázcích. Jaké jsou přesné požadavky?

Aby se váš produkt na FAVI správně zobrazoval, potřebujete kvalitní obrázky. Minimální uváděné rozlišení je 400 x 400 px, ale doporučená velikost je ideálně 1000 x 1000 px.

Při výměně obrázků u již zařazeného produktu nezapomeňte změnit URL obrázku také v XML feedu, jinak ke změně nedojde a bude se zobrazovat starý obrázek.

Fotky pak posílejte s bílým pozadím, bez log, vodoznaků a jiných grafických označení a tak, aby byl vyobrazen pouze produkt, který je za danou cenu k zakoupení a nikoliv celá sada nebo produkt v neodpovídající velikosti či barvě.

Příklad dobré a špatné produktové fotky
                                                                     Zdroj: Favi.cz

Na Zboží.cz už funguje nastavení garance doručení do Vánoc

 

Ikonka garance doručení do Vánoc
                                                                    Zdroj: blog.zbozi.cz

 

Nastavte si termíny pro garantované doručení, aby měli zákazníci jistotu, že objednané dárky dostanou pod stromeček.

Ikonky dárečků začne Zboží.cz u nabídek zobrazovat přibližně v prvním týdnu v prosinci.

Čtěte, jak nastavit doručení do Vánoc

Heureka ve videích učí párovat produkty

Heureka vypustila sérii edukativních videí, které vás mají naučit pracovat s XML feedy a správně párovat produkty. V adminu Heureky dokonce vznikla nová záložka, kde všechna videa najdete.

Když si ani po zhlédnutí videí nebudete jistí v kramflecích, ozvěte se. Úpravu XML feedů zvládnete hravě v našem online editoru feedů Xemel a o párování se vám umíme postarat i dlouhodobě. Stačí si nechat vypracovat analýzu spárovanosti zdarma.

► Více o edukativních videích

Chcete inzerovat na ShopAlike? V Xemelu se vám postaráme o kvalitní feed ve všech zemích, kde srovnávač působí

ShopAlike je specializovaný vyhledávač pro módu, nábytek a životní styl, který působí na 13 trzích Evropy. Kvůli požadavkům na kvalitní feed je vstup na tyto trhy pro mnohé e-shopy složitý a zdlouhavý.

 

Partnerství Xemel a ShopAlike

 

V Xemelu vám teď dokážeme vyladit feed přesně podle specifikace ShopAlike, což vám výrazně urychlí implementaci a vstup na zahraniční mutace ShopAlike.

Více o partnerství se ShopAlike

Spuštěné kategorie a plánované content změny na Heurece

Jaké contentové změny proběhly v říjnu a na čem bude Heureka pracovat v listopadu?

► Čtěte o contentových změnách na Heurece

Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na info@biddingtools.cz.