Co přináší nový konverzní kód Zboží.cz

Určitě jste už zaznamenali, že Zboží.cz si pro e-shopy připravilo zásadní novinku.  Jedná se o nový konverzí kód a přístup k API rozhraní, které nabízí uživatelům mnoho nových možností. Už ho máte nasazený? Změna v měření proběhne 1. 4. 2019, takže není na co čekat.


Konverze se dají na Zboží.cz měřit dvěma způsoby: pomocí omezeného konverzního kódu nebo kódu standardního. Byť je standardní kód obdobou původního pokročilého konverzního kódu, vyžaduje úpravu z vaší strany.
 
Výhody standardního měření oproti omezenému:

 

Omezené vs. standardní měření
                                                                            zdroj: Zboží.cz

Co pozitivního změna přinese

Standardní konverzní kód vám zajistí například aktivní sběr hodnocení nákupu a váš e-shop tak získá mnohem více hodnocení. Ty budou navíc relevantnější, než kdy předtím, protože váš e-shop budou moci ohodnotit pouze uživatelé, kteří u vás skutečně nakoupili.

Další výhodou nového konverzního kódu je dokonalý přehled o každé objednávce. Usnadní vám to optimalizaci inzerce a díky napojení přes API budete mít přímo ve svém systému přístup ke statistikám výkonu, hodnocení e-shopu, produktovým recenzím a dalším výhodám. Nebudete už muset navštěvovat administraci Zboží.cz.

Konkrétně díky API získáte:

  • informace o stavu kreditu,
  • statistiky výkonu inzerce ke stažení,
  • souhrn položek, které máte napárované na produktové karty,
  • přehled, na jakých pozicích v produktové kartě se vaše položky nachází,
  • prodejní ceny položek konkurence v produktové kartě 1.–3. místo a 1.–5. místo,
  • přístup k hodnocením svého e-shopu od ověřených zákazníků a můžete na ně přímo reagovat,
  • ke stažení recenze produktu, které vložili vaši zákazníci.

Veškeré benefity vyplývající z nového tzv. „Standardního měřícího kódu“ najdete podrobněji rozepsány na mikrostránce věnované měření.

Jak to ovlivní práci bidovacích automatů

Pro e-shopy, které aktivně bidují na Zboží.cz, přináší zavedení nového Standardního měření jednu důležitou věc. Srovnávač bude omezovat crawling svých stránek třetími stranami, což se týká také bidovacích nástrojů. Toto opatření zavedlo Zboží.cz proto, aby se vyhnulo přílišnému zatěžování svých stránek crawlingem. 

Nově tak nebudeme pro naše klienty nástroje BiddingManager a služby BiddingTools získávat data nutná pro bidování na Zboží.cz přímým crawlingem. Zboží.cz nám je bude poskytovat prostřednictvím API, které budou mít k dispozici pouze e-shopy se zavedeným Standardním měřením. Nastavení Standardního měření je proto nutnou podmínkou pro to, aby naše spolupráce mohla nadále pokračovat.

Nápovědu pro nastavení měřících kódu najdete na tomto odkazu.

 

Standardní měření si proto nastavte NEJPOZDĚJI DO KONCE BŘEZNA a pak nám to dejte vědět na info@biddingtools.cz nebo pro klienty BiddingManager na info@biddingmanager.cz. Jen tak budeme moci správnost nastavení ověřit i na naší straně a váš bidding bude moct běžet dál.

Nenechávejte nasazení nového způsobu měření konverzí na poslední chvíli. Mohlo by se stát, že budeme muset vypnout bidování, protože nebudeme mít přístup k potřebným datům.