Heureka GIFT tag aneb proč NEvyplňovat do názvů produktů informace, které tam nepatří

Na podzim přišla Heureka s novým tagem/elementem GIFT, který slouží k uvádění dárků a jiných benefitů dodávaných k inzerovaným produktům. Jak tento element správně vyplnit a jak se vlastně v praxi zobrazuje?


Element GIFT plní informační a propagační funkci a má obsahovat slovní popis dárku, který je k inzerovanému produktu zdarma dodáván. Takto vyplněný dárek je při prezentaci barevně odlišen, takže lépe přitáhne zákazníkovu pozornost.

 

 

 

V naší ukázce využívá element GIFT druhý a třetí inzerent, ale pouze nabídka druhého inzerenta je vyplněná ZCELA správně.

 

V první a třetí nabídce jsou totiž v názvu produktu (element PRODUCT) uvedené informace, které zde od nynějška nepatří. Heureka dokonce avizuje postih obchodů s takto nesprávně vyplněnými názvy produktů v XML feedech.

Do nedávna sloužil tag PRODUCT jako rozvětvený párovací název, do kterého se mimo informace uvedené v PRODUCTNAME zapisovaly také další informace o produktech (dárky, doprava zdarma, příslušenství zdarma k produktu) a v tagu PRODUCTNAME se uváděly výhradně informace o produktu.

Se zavedením elementu GIFT se situace mění! Do názvu produktu v tagu PRODUCT se podle nejnovějších informací z blogu Heureky nesmí tyto benefity vůbec objevovat a právě jejich uvádění bude Heureka postihovat.

Jestli bude Heureka brojit také proti e-shopům, které sice v názvu benefity neuvádějí, ale v elementu GIFT prezentují informace, které do elementu nepatří (informace o dopravě, splátkovém prodeji apod.), zůstává otázkou.

 

My každopádně doporučujeme odstranit benefity z názvů produktů a správně vyplnit elementy GIFT. Pokud totiž nabízíte k produktům nějaké benefity, vaši zákazníci se o nich díky novému elementu GIFT dozví mnohem snadněji.