ROZHOVOR: Jak jsme e-shopu Different implementovali ShopAlike feedy pro různé zahraniční platformy

O partnerství Xemelu se specializovaným srovnávačem Shopalike jsme se rozepsali už v jednom z minulých článků. Dnes se podíváme, jaký má toto partnerství přínos pro jednoho z našich dlouhodobých klientů.


Different a Xemel

Different je český e-shop se značkovou módou, který využívá dva z našich nástrojů – BiddingManager pro správu bidování na srovnávačích Heureka a Zboží.cz a Xemel pro správu feedů pro české i zahraniční srovnávače.

Přes Xemel prozatím Different prohání 56 feedů a díky tomu efektivně inzeruje v celkem 11 zemích – Česku, Slovensku, Polsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Velké Británii, Německu, Chorvatsku, Slovinsku, Itálii. Některé feedy si v Xemelu spravují specialisté z Differentu sami, jiné jsme si v rámci balíčku správy vzali do parády my.

Different využil v Xemelu také individuální službu Custom feed a nechal si vypracovat speciální feedy pro slovinské srovnávače Enaa a Lylo.

Different a ShopAlike

Struktura feedů zahraničních mutací ShopAlike je pro každou zemi trochu jiná. Proto byl pro Different vstup na zahraniční platformy ShopAlike bez Xemelu téměř nemožný. Aby byl vstup Differentu na srovnávač rychlý a bezstarostný, využil naší úzké spolupráce se ShopAlike a my mu vytvořili univerzální typ feedu podporovaný Shopalike na všech trzích.

Differentu jsme připravili dokonale vyladěné feedy pro celkem 5 zemí (Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Itálii) a o feedy se dále staráme v rámci balíčku správy. Správa feedu zahrnuje:

  • Vyřízení jakýchkoliv požadavků na úpravu feedů.
  • Opravy chyb v XML feedech.
  • Návrhy úprav na vylepšení feedů (doplnění informací do feedu, nastavení cen dopravy, parametrů).
  • Hlídání dostupnosti vstupních feedů e-shopu.
  • Optimalizace inzerce pomocí bidovaní přes nastavená pravidla v Xemelu. 
  • A jiné nastavení nad rámec klientových požadavků. Všechny úpravy provádíme po vzájemné domluvě s klientem.

 

Hlavní stránka webu Different.cz

O e-shopu Different

Módní e-shop Different.cz vznikl už v roce 2008 s cílem přivézt do Česka neokoukané světové značky. Od začátku stavěli na ryzí lásce k módě, férovém přístupu k zákazníkům a na tom, že budou mít veškeré kousky skladem. Také díky tomu se jim za 12 let existence podařilo plně expandovat do 8 zemí a dovážet také do dalších 17 zahraničních zemí více než 50 světově proslulých značek.

Rozhovor s Ing. Milanem Polákem z Different

Protože je pro nás zpětná vazba klienta důležitá, zeptali jsme se CEO e-shopu Different, Ing. Milana Poláka, jak hodnotí spolupráci s Xemelem.

 

Milan Polák, CEO Different.cz

Milane, co tě vedlo k tomu využít naší implementace ShopAlike feedů pro různé zahraniční platformy?
Potřebovali jsme vytvořit sadu samostatných feedů pro různé jazykové mutace ShopAlike, které měly v každé zemi lehce odlišnou specifikaci. Zároveň jsme hledali nástroj, ve kterém bychom mohli jednoduše provádět menší či větší změny v rámci optimalizace výkonu ShopAlike a pružně tak reagovat na aktuální situaci.

Jaké spatřuješ výhody a nevýhody v řešení třetí stranou oproti řešení vlastními silami?
V konkrétním případě Xemelu je to určitě možnost spravovat velké množství feedů, které jsou řešeny na míru, na jednom místě a snadno editovatelné. Pokud si s něčím nevíme rady inhouse, podpora je nápomocná okamžitě a kvalifikovaně. Díky správě feedů mnoha eshopů má Xemel navíc spoustu zkušeností, díky kterým se můžeme společně posouvat vpřed.

“Nevýhodou” může být snad jen měsíční poplatek, nicméně nedal jsem to do uvozovek náhodou. Pokud bychom si spočítali čas, který by tomu v podobném rozsahu muselo věnovat naše IT oddělení, dostali bychom se do úplně jiných čísel.

Jak jsi s výsledným řešením a implementací v Xemelu spokojený?
Ať postavíme před lidi z Xemelu jakoukoliv výzvu v podobě specifikace nového feedu, vždy nám ho jsou schopni připravit v rámci několika hodin. Požadavky jsou zpracovávány pečlivě a bez chyb, díky čemuž se na tento tým můžeme spolehnout.

Naše spolupráce v rámci Xemelu trvá už více než tři čtvrtě roku, jak hodnotíš naši následnou spolupráci, co se týče servisu správy feedů, stability řešení, komunikace apod.?
Za celou dobu naší spolupráce jsme se nesetkali s žádnými technickými problémy nebo výpadky feedů na straně Xemelu, které by negativně ovlivnily naši inzerci. Jak už jsem zmiňoval výše, rychlá a upřímná komunikace je základem každého (nejen obchodního) vztahu a jsme moc rádi, že se vždy rychle naladíme na stejnou notu a táhneme za jeden provaz.

Šel bys do toho s námi znovu?
Určitě ano. Benefity nástroje, zákaznická podpora a obrovské know-how jsou pro nás základním stavebním kamenem rychlé a efektivní expanze.

 

Za Xemel tým musíme dodat, že potěšení ze spolupráce na lazení feedů je oboustranné. Jakákoliv úprava, kterou pro splnění požadavků e-shopu Different potřebujeme provést na jejich straně (třeba přidat značku do feedu), je během chvilky předána k realizaci a práce pak pěkně odsejpá.

Pokud byste i vy měli zájem o implementaci a následnou správu feedů pro ShopAlike či jakýkoliv jiný srovnávač nebo byste se chtěli na něco zeptat, kontaktujte nás na info@xemel.cz.