Chceš ze startovní čáry své kariéry vyběhnout dříve než tví spolužáci a mít po absolvování studia náskok před kamarády z ročníku? Recept je jednoduchý. Zapomeň na pohodlnost a vyjdi z komfortní zóny. Já z ní vystoupil a přihlásil se na marketingovou stáž v BiddingTools. Jaké to bylo?
Od hříběte k jednorožci
„Objevujeme skryté talenty a krmíme je obsahem, který jim chutná. S nabývanými dovednostmi se tak z mladých, neomalených hříbat stávají sebevědomí jednorožci – unikátní jedinci, vyskillovaní profíci, které chce mít ve své stáji každý zaměstnavatel,“ přečetl jsem si na stránkách BiddingTools a trochu se pousmál.
Tehdy jsem ještě netušil, že tohle bude i můj příběh. Ale to bych předbíhal…
Přihláška, pozvánka, pohovor
Každá stáž začíná samo sebou pohovorem. Tak jdeme na to. Já, můj budoucí vedoucí a úkol, který má prokázat můj potenciál.
Jsem poměrně velký trémista, takže jsem byl ze startu dost nervózní. Celé výběrko se ale neslo v dost přátelském duchu a nakonec to klaplo. Mám to.
Budu stíhat školu a stáž?
Budu. Ujistili mě a nechali plánování docházky čistě na mně.
Díky tomu jsem nemusel ztrácet čas mezi dvěma cvičeními ve studovně. Místo toho jsem volný čas věnoval svému rozvoji a ještě si vydělal. Jo, čteš správně. Vzdělával jsem se v oboru, který mě zajímá, dostával plat a nakonec mi nabídli, abych jim pomáhal natrvalo.
Co mi marketingová stáž dala
Stáž trvala přesně měsíc. Každý týden jsem se naučil něco nového a vždy na konci týdne jsem si nové poznatky zkoušel aplikovat v praxi.
Digitální marketing je obor, kterému bych se rád věnoval i po skončení studia. Na stáži jsem pochopil potenciál zbožových srovnávačů a dozvěděl se, jak třeba Heureka nebo Zboží.cz fungují. Zjistil jsem taky, jak správně posílat těmto cenovým porovnávačům informace o produktech, aby daný e-shop vytěžil ze zbožových srovnávačů maximum.
Hodně jsem se zdokonalil v Google Analytics a řešil spoustu zábavných kreativních úkolů.
K mému překvapení mi stáž nedala jen praktické znalosti z oboru, ale ukázala mi, jak má fungovat moderní firma. Téměř okamžitě mě coby stážistu vzali do týmu a brali mě jako sobě rovného. Kafé jsem fakt nikomu vařit nemusel… Navíc mě po pracovní době pozvali třeba na firemní poker, nebo jsme jen tak vyrazili na jedno „orosený“.
A ještě jednu důležitou věc mi praxe v BiddingTools dala. Téma mé budoucí diplomové práce. Rozhodl jsem se totiž ve své diplomce zaměřit na vliv zbožových srovnávačů na zákazníky. Tak mi držte palce.