Jak zvýšit prokliky z Heureky? Nastartujte PPC režim

Každý e-shop chce navyšovat prokliky z Heureky, které míří na jeho web, a zároveň maximalizovat počet uskutečněných objednávek. Jednou z cest, jak si dopomoct k vyššímu trafficu z Heureky, je aktivní PPC režim. No a pokud to s Heurekou myslíte opravdu vážně, pak také aktivní práce s biddingem a jeho následná automatizace, neboli autobidding.


9 z 10 návštěvníků Heureky

Neinzerovat v PPC režimu znamená přicházet o velký podíl objednávek, protože v případě PPC režimu Heureka zaznamenává cca 90-95 % přístupů do e-shopů.  V případě FREE režimu je to jen 5-10 % z celkové návštěvnosti e-shopů z Heureka.cz.

Řečeno zjednodušeně, 9 z 10 návštěvníků Heureky odchází do e-shopu z produktového detailu, opravdu tam chcete chybět?

 

ppcvsfree_heureka

Nejnavštěvovanější stránka Heureky

Nejnavštěvovanější stránkou na Heurece je produktová stránka, tzv. detail produktu. Abyste se na ni dostali, musíte na Heurece zaprvé inzerovat v placeném režimu (v tzv. PPC režimu), zároveň posílat informace do srovnávače ve správném formátu tak, aby ho systém mohl úspěšně zatřídit (spárovat) do katalogu Heureky.

V případě FREE režimu se na produktové karty nedostanete, protože Heureka začíná s produkty pracovat a párovat je do příslušných kategorií jen v placené verzi.

Byť ve FREE verzi neplatíte nic a stojí vás to minimum práce, vaše produkty se budou zobrazovat pouze ve fulltextovém vyhledávání, a to až mezi posledními výsledky. Ve fulltextu vás totiž předhoní ti, kteří jsou v placeném režimu. Heureka je podporuje i zde a zobrazuje je přednostně.

Nutno podotknout, že na rozdíl od Zboží.cz ve fulltextu na Heurece nelze navyšovat pozici prostřednictvím bidování. Proto se většině e-shopů vyplatí PPC režim. Ten mimo výše uvedené výhody přináší ještě mnohem více. Můžete:

 

V současné době je největší potenciál výrazného navýšení obratu při přepnutí do PPC režimu v kategoriích Knihy, Obuv, Jízdní kola, Televize, Pračky, Vysavače, Lihoviny, Pily, Sekačky a Grily. Tyto kategorie mají vysokou návštěvnost a více než třetinu všech produktů kategorií nabízí jenom jeden e-shop.

Dle dat Heureky to mají mnohem náročnější Mobilní telefony, Notebooky a například Volně prodejné léky. Zde je velká konkurence a málo produktů, které by nabízel jeden nebo jen pár e-shopů.

 

atraktivnikategorie_ppc_heureka

 

Spárováno máme, jsme na detailu produktu

Detail produktu se skládá z několika částí. Více než polovina návštěvnosti e-shopů přichází z prvních pozic, tzv. boxu „Heureka pro vás vybírá kvalitní obchody“. Pod boxem jsou e-shopy seřazeny standardně podle ceny produktů a za proklik je jim účtována ceníková sazba.

Obecně platí, že čím výš je nabídka umístěna, tím větší pozornosti se těší. Dle Heureky posunutí se jen o jednu pozici přinese v průměru 15% nárůst prokliků

Atakujte proto buď nejvyšší pozice – box doporučených obchodů (musíte bidovat a dosahovat určitých kvalit) nebo první pozice řazení dle ceny (musíte být nejlevnější).

 

boxdoporucovanychobchodu_heureka

Bidding

Obrovská výhoda PPC režimu je možnost biddingu. S biddingem máte největší šanci, jak ovlivnit pořadí. 

Jakmile získáte certifikát „Ověřeno zákazníky“, můžete začít bidovat (nastavovat vyšší ceny prokliku než je v základním ceníku), a tím zvýšit svou šanci na umístění mezi prvními doporučenými obchody v „Boxu doporučovaných obchodů“.

Dalšími kritérii, která jsou důležitá, je cena produktu a jeho dostupnost a hodnocení v Ověřeno zákazníky.

Ze statistik vyplývá, že pokud e-shop začne aktivně bidovat, tak se mu zvýší prokliky v průměru o 69 %. 8 z 10 e-shopů bidování pomohlo ke zvýšení prokliků. 

 

 

Co se týče potenciálu biddingu v závislosti na kategoriích, obvykle dochází k nejvyššímu nárůstu poté, co e-shop začne bidovat, v kategoriích Sport, Jídlo a nápoje, Bílé zboží, Dětské zboží a Auto-moto.

 

 

Automatizace biddingu

V rámci biddingu je potřeba nastavit u každého produktu vhodnou nabídku za cenu prokliku, protože o tom, jestli se zobrazíte na přední pozici, rozhoduje aukce.

Do této aukce však vstupují i nabídky vaší konkurence a zobrazí se jen ti, kteří nabídnou nejvíce. To vše se odehrává takřka v reálném čase, takže nastavené hodnoty cen za prokliky, které jsou v této chvíli dostatečné pro zobrazení na předních pozicích, už za hodinu nemusí stačit. Je to takový boj o přední pozice a zákazníky. Vyhraje ten, kdo bojuje nejlépe.

Abyste se zobrazovali maximum času na nejvyšších pozicích za nejnižší možné ceny, je výhodné začít využívat nástroje pro automatický bidding. Pomohou vám spravovat inzerci daleko efektivněji, přivedou relevantnější zákazníky, znásobí obrat a ušetří čas. 

S chytrým automatickým biddingem vám pomůžou hned dva naše vychytané nástroje – BiddingTools (plně automatizovaná prémiová služba pro střední a velké e-shopy) a BiddingManager (plnohodnotné rozšíření Heureky.cz/sk a Zboží.cz pro každý e-shop za pár kaček měsíčně).

Oba dva jsou na trhu již několik let a jejich spolehlivost a výkon si můžete otestovat zdarma po dobu 14 dní.  Na základě výsledků už po prvním týdnu poznáte, jak velký potenciál se v nich skrývá.

 

PPC režim zatím využívá na Heurece 40 % aktivních e-shopů. Přitom stačí dobít kredit v administraci Heureky a můžete využívat všechny výhody placeného režimu naplno.  Potřebujete s přepnutím do PPC režimu nebo biddingem poradit? Napište nám. Jsme tu od toho, abychom vám pomohli k excelentním výsledkům.

 

Zdroj obrázků a prezentovaných statistik: Blog Heureky