Jak možnosti dopravy a způsoby vyzvednutí objednávek ovlivňují nákupní rozhodování zákazníků na Zboží.cz?

V říjnu jsme na Eshopistovi nastražili uši, abychom se od Milana Šmída, manažera inzertních služeb pro Seznam.cz, dozvěděli co nejvíc o jejich novince. O co šlo? Uživatelé Zboží.cz si od července 2018 mohou porovnávat ceny dopravy a výdejní místa přímo ve výsledcích vyhledávání. Jak se to odrazilo na návštěvách a objednávkách?


Ukažte své dopravce

Světu vládnou informace, tak proč jich zákazníkovi nenaservírovat co nejvíc? Na Zboží.cz teď u svých nabídek můžete zobrazovat informace o dopravě a výdejních místech.

 

Nové možnosti zobrazování dopravy na Zboží.cz
                  zdroj: Zboží.cz

 

Ve výsledcích vyhledávání se u každého obchodu zobrazují dvě ikony: domeček a autíčko. A pokud máte vše správně nastavené, tak po kliknutí na auto uživatel zjistí možnosti dopravy a ceny při platbě předem a na dobírku. Domeček zase ukrývá informace o výdejních místech s přesnou adresou a umístěním na mapě.

 

Nové možnosti zobrazování výdejen na Zboží.cz
               zdroj: Zboží.cz

Má to smysl nastavovat?

Má. A čísla mluví jasně. Spuštění a nastavení dopravy sneslo e-shopům, které začaly tuto funkcionalitu ihned využívat, ovoce v podobně rapidního zvýšení nejen návštěvnosti, ale také počtu objednávek.

Vývoj návštěv a objednávek před a po zavedení informací o dopravě a výdejních místech ukazuje graf níže. Červená tlapka znázorňuje datum spuštění nové funkce.

 

Nárůst návštěv a objednávek
           zdroj: Zboží.cz

 

A pokud vás ani křivka grafu nepřesvědčila, vězte, že:

  • 38 % uživatelů filtruje dle lokace,
  • 31 % uživatelů filtruje dle výdejních míst,
  • 76 % uživatelů upřednostní dopravu zdarma
  • 42 % uživatelů nepotřebuje zboží doručit ten den.

Způsoby doručení a vyzvednutí

Nejčastěji nabízeným dopravcem na Zboží.cz je Česká Pošta. Pro doručování prodaného zboží využívá poštu až 38 % e-shopů. Na druhém místě je PPL. Volbu tohoto dopravce najdete u téměř 20 % inzerentů.

Pokud jde o výdejní místa, až 74 % e-shopů se spoléhá na své vlastní výdejny. Možnost vyzvednutí na pobočkách Zásilkovny byste našli u necelých 9 % e-shopů a výdejní místa Uloženky nabízí přibližně 5,5 % inzerujících na Zboží.cz.

 

Nejčastěji nabízené způsoby dopravy a vyzvednutí nákupu
                                                zdroj: Zboží.cz

Jak to bude o Vánocích

Zboží.cz předpokládá, že letos bude vánoční nákupní horečka vrcholit mezi 11. a 14. prosincem a podrobné informace o způsobech dopravy a možnostech vyzvednutí mohou být pro nakupující v tomto období rozhodujícím faktorem. Jak podle odhadů Zboží.cz poroste během prosince křivka online nákupů přes Zboží.cz, ukazuje graf.

 

Graf předpokládaného vrcholu vánočních prodejů
                                  zdroj: Zboží.cz

 

A jaké budou podle Zboží.cz letošní nákupní trendy? Největším trhákem prosince 2018 bude kategorie Mobilní telefony. Tato kategorie si ukousne až 17 % z celkového počtu objednávek v rámci TOP kategorií. Táhounem budou i dámské a pánské parfémy, deskové hry a stavebnice nebo třeba hry pro PlayStation.

Očekávaným trendem pro leden 2019 jsou opět mobilní telefony, které tvoří čtvrtinu objednávek. Oblíbené budou také krmiva pro psy nebo například přírodní produkty. Celou tabulku predikovaných TOP 12 kategorií si můžete prohlédnout níže.

 

TOP 12 kategorii podle prodejnosti
                     zdroj: Zboží.cz

 

Myslete na všechny možnosti, které mohou vést ke zvýšení počtu objednávek. Výsledky nové funkcionality ukazují, že podrobné informace o způsobech dopravy a možnostech vyzvednutí mohou v předvánočním období rozhodnout o tom, u koho potenciální zákazník nakoupí.