BiddingNews #05/2020: O analýze online nákupů od Heureky, novém podcastu od Zásilkovny a o vlivu covidové krize na online

Pandemie coronaviru změnila celý svět k nepoznání. Lidé se přesunuli do onlinu a firmy na to musely rychle reagovat. Jak je na tom e-commerce v době (po)covidové podle předních odborníků na online?


Online nákupy

Analýza online nakupování během koronaviru
Heureka vypustila na svůj Youtube kanál sérii videí, kde se CEO Tomáš Braverman věnuje současnému stavu e-commerce a změnám, které v posledních týdnech nastaly.

V úvodním videu se zaměřil na meziroční srovnání růstu e-commerce a jak "vyletěl" zájem o online nákupy během března. V dalších dílech řeší nejúspěšnější vs. “nejtragičtější” kategorie zboží a jaké výsledky pozorují v rámci Mall Group v jiných zemích Evropy.

► Přejít na první video

 

Virus změnil online trh
Podle dat cenového srovnávače Heureka.cz se nakupování on-line zvýšilo v březnu oproti loňsku o 40 procent. Tomáš Braverman, který Heureku vede, říká, že by e-shopy mohly do dvou let dělat až pětinu celkových tržeb v maloobchodu. Jak vidí CEO Heureky e-commerce v době pocovidové?

► Číst celý článek

 

Tomáš Braverman, šéf Heureky
Tomáš Braverman, šéf srovnávače Heureka; zdroj foto: archiv.idnes.cz

 

Máme druhé Vánoce, ale náš byznys je na tom paradoxně hůř, říká šéf Mall Group Oldřich Bajer
Paradoxně teď máme horší ekonomiku než před pandemií, říká o e-shopech Mall Group šéf skupiny Oldřich Bajer. Zvýšená poptávka je sice cítit, na druhé straně ovšem stojí zvýšené náklady, odvozené především od hygienických opatření ve skladu. Přečtěte si, jak se Mall Group vypořádává s epidemií a jaký má na podnikání dopad.

► Přejít na rozhovor

 

Výzkum Heureky: Jak se změnilo nákupní chování v době koronaviru
Jak si stojí e-commerce a jak se mění nákupní chování zákazníků? Vynucené online nakupování přináší e-shopům nové zákazníky, kteří chtějí zůstat. Výzkum vám ve videu přiblíží Romča, UX výzkumnice Heureky.

► Podívat se na videovýzkum

 

Průkopníci on-line obchodu debatovali o budoucnosti e-shopů
Zatímco původní odhady hovořily o tom, že celkově prodeje v českých e-shopech letos poskočí oproti roku 2019 o 15 procent, nyní už to vypadá na nárůst alespoň o 20 procent na celkový obrat 190 miliard korun.

Trend digitalizace maloobchodu řešili v online diskuzi představitelé firem Miton, Shopsys, Lékárna.cz a Expando.

► Zhlédnout diskuzi

 

Čupr, Šmuclerová, Kasa, Beck a Kania ve streamu o budoucnosti Česka
Pusťte si první konferenci CzechCrunch Onlajn, kde zakladatel online supermarketu Rohlik.cz Tomáš Čupr, zakladatel internetové lékárny Pilulka.cz Martin Kasa, Dita Přikrylová ze vzdělávací iniciativy Czechitas nebo Ondřej Kania, který v Česku staví síť moderních škol inspirovaných americkým vzdělávacím systémem, diskutují na téma Budoucnost Česka v nové době.

► Podívat se na konferenci

 

Digitalizace je budoucnost a často i jediná cesta, jak držet byznys v krizi nad vodou
I když už se postupnými krůčky blížíme k rozvolnění karanténních opatření a v následujících měsících nás snad čeká zlepšení celé situace, dva měsíce výpadku pěších zákazníků a uzavřené provozovny si vybraly svou daň a dost možná se podepíší i na následujícím půlroce.

Téměř ze dne na den muselo skončit nebo ve velkém propouštět množství podniků, které na to jednoduše nebyly připraveny. Jako na každé situaci je ale třeba hledat i pozitiva. Uzavření provozoven přispělo k velké digitalizaci, která proměňuje nejen e-commerce trh.

► Přejít do článku

 

Logistika

Zásilkovna pomalu vyjíždí z krize
Březen a duben znamenal pro většinu byznysů zatěžkávací zkoušku, ve které si musely firmy projít krizovými opatřeními, často i změnou zavedených standardů, přejít na práci z domova, zvýšit hygienická opatření a především potýkat se častými výpadky příjmů. Jinak tomu nebylo ani v Zásilkovně, která je jedním z nejrychleji rostoucích tuzemských přepravců.

► Číst celý článek

 

Zásilkovna a Alza spojují své síly
Alza.cz v rámci mimořádné situace historicky poprvé pustila do svých AlzaBoxů další subjekt – Zásilkovnu. Od 5.5. jí poskytuje stovky volných slotů tak, aby její zákazníci měli větší možnost vyzvednout své zásilky.

► Více o spojení

 

Simona Kijonková, zakladatelka Zasilkovna.cz
Simona Kijonková, zakladatelka Zasilkovna.cz; zdroj foto: logistika.ihned.cz

 

Novou členkou Národní ekonomické rady vlády se stala zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková
Vláda schválila jmenování podnikatelky Simony Kijonkové do Národní ekonomické rady vlády (NERV). Zakladatelku a spolumajitelku firmy Zásilkovna navrhlo do poradního orgánu kabinetu ministerstvo průmyslu a obchodu.

► Číst více

 

Zásilkovna rozjíždí Podcast Z-Talks
Marketingový ředitel značky Mixit Štěpán Zub přijal pozvání od marketingového ředitele Packety/Zásilkovny Milana Šmída, aby v prvním díle podcastu probrali, jak fungují jejich týmy, jak nastavují budgety nebo jak náročná je expanze do zahraničí.

V druhém díle si Milan Šmíd povídal s Michalem Hanáčkem, COO, Board Member CZ/SK/RO Pilulka.cz, o tom, jak krize změnila ze dne na den chod jejich firmy, vnímání zaměstnanců. Jak média ovlivňují zájem o produkty a zároveň jak zvládnout extrémní poptávku po rouškách, desinfekcí a paralenu. 

► Poslechnout 1. díl podcastu
► Poslechnout 2. díl podcastu

 

Zbožové srovnávače

Novinka v Xemelu – Spojovač XML feedů
V online editoru XML feedů Xemel teď můžete na vstupu zadat více produktových feedů, které nástroj zpracuje, připraví k další editaci, spojí a vygeneruje jeden výsledný výstupní feed.

Slučovat nemusíte jen typizované feedy podle standardů jednotlivých porovnávačů a nákupních portálů. Díky speciální službě Custom feed zvládne Xemel zpracovat jakýkoliv váš feed.

Jak pracovat s několika feedy v Xemelu si přečtěte v sérii článku na našem blogu.

► Číst 1. díl o slučování feedů

 

Google Nákupy chystají velkou změnu. Umožní neplacené produktové reklamy
E-shopaři se můžou těšit. Google se po 8 letech konečně rozhoupal a přichází s příjemnou inovací svých Nákupů (Google Shopping) – nebudou se v nich zobrazovat pouze placené produktové inzeráty. Proč? Google chce podpořit retailery a konkurovat produktovému vyhledávání na Amazonu.

► Číst celý článek

 

E-commerce akce

Shopcamp
Každoročně jsou vstupy na Shopcamp pryč během pár minut, letos pořadatelé slibují, že se dostane na všechny. Shopcamp totiž proběhne v září a bude offline i online.

Základem bude online konference a “nástavbou” offline akce v takovém rozsahu, jaký situace v září dovolí. Registrace se spustí v úterý 16. června v 14:00 na webu a celá akce proběhne 10. září 2020.

► Více o akci

 

ShopCamp 2019
zdroj foto: Shopcamp.cz

 

Czech Online Expo
Akce původně naplánovaná na duben 2020 se přesunula na září. V termínu 30. 9. - 1. 10. 2020 se na holešovickém výstavišti představí 150+ řečníků a 100+ vystavujících firem.

► Přejít na stránky akce

 

Marketing Festival
Letošní Marketing Festival se přesouvá do online prostředí a proběhne nejdříve na přelomu června a července. Všichni držitelé vstupenek mají automaticky přístup na změněný termín a zároveň 50% slevu na příští ročník Festivalu.

Chcete se dozvědět více o tom, jak přesně online Festival proběhne? Přečtěte si blogposty pořadatele akce Jindřicha Fáborského.

► Přejít do blogu akce

Víte o dalších novinkách, které hýbou online světem? Nebo se něco velkého děje přímo u vás a myslíte, že bychom o tom měli napsat? Dejte nám o tom vědět na info@biddingtools.cz.