Seznamte se, BiddingManager! – 10. díl – Jak a kde nastavit bidování

Specifika pro bidování na zbožových srovnávačích Heureka a Zboží.cz už máte v malíčku. Dnes se podíváme na to, jak a kde nastavit bidování v BiddingManageru. 


Co je bidding

Jde o nastavení ceny prokliku (tzv. CPC) ze zbožového srovnávače na nabídku do konkrétního e-shopu. Funguje na principu aukce v reálném čase a platí u něj pravidlo: “Kdo víc nabídne, bude víc vidět”. Tohle už asi víte z předchozích článků, tak pojďme dál.

Úrovně bidování v BiddingManageru

V BiddingManageru lze bidování nastavit na několika úrovních dle hierarchie: Globálně pro celý účet a na úrovni jednotlivých kategorií, výrobců či produktů.

 

Co si uvědomit při nastavování

 

GLOBÁLNÍ NASTAVENÍ je v podstatě první krok v rámci nastavení bidovací strategie celého účtu a je platné napříč všemi kategoriemi, výrobci a produkty. Globální nastavení tedy určuje jak se budou bidovat produkty, u kterých chybí specifické nastavení.

NASTAVENÍ KATEGORIE je nadřazeno globálnímu nastavení. Speciální nastavení na této úrovni je možné kdykoliv změnit stejně tak jako se vrátit zpět k nastavení globálnímu. Roztřídění do jednotlivých kategorií funguje díky správně vyplněnému elementu <CATEGORYTEXT> v XML feedu, který odpovídá názvu v aktuálním stromu kategorií jednotlivých zbožových srovnávačů.

NASTAVENÍ VÝROBCE je nadřazeno globálnímu nastavení a nastavení na úrovni kategorií. Opět je možné provést specifické nastavení a zaměřit se s bidingem třeba jen na výrobce, kteří jsou dobře prodejní. Výrobce uvádíte ve svém XML feedu v elementu <MANUFACTURER>.

NASTAVENÍ PRODUKTŮ je nadřazeno nastavení na úrovni výrobce, kategorie i globálu. K jednotlivým produktům se proklikáte přes kategorie a výrobce.

Jak a kde nastavím bidding?

Samostatnou stránku určenou pro bidování naleznete pod každým přidaným srovnávačem v rozhraní BiddingManageru.

V případě Heureky.cz je to stránka BIDDING. U Zboží.cz je nastavení CPC rozdělené do jednotlivých modelů BIDDING - DETAIL, FULLTEXT, KATALOG. Nastavení provádíme pro každý obchodní model zvlášť.

 

Jak a kde najdete Bidding v BiddingManageru

 

Nastavení biddingu najdete vždy v sekci BIDDING nad tabulkou se statistikami, a to jak v případě nastavení globálního, tak v případě nastavení na úrovni kategorií či výrobců. V případě konkrétního produktu musíte kliknout na ozubené kolečko vlevo od názvu produktu.

 

Globální nastavení

Nastavení na úrovni produktu

 

Ať už kliknete na nastavení globální, kategorie, výrobce či na ozubené kolečko vlevo u názvu produktu, vždy na vás vyskočí tabulka s nastavením CPC.

 

Okno s nastavením CPC

 

V první řadě si zvolte “Co s vybranými položkami udělat?” respektive s jakým nastavením CPC chcete pokračovat. Na výběr máte hned několik možností:

  • Bidovat: Rychlé nastavení
  • Bidovat: Pokročilé nastavení
  • Nastavit minimální CPC
  • Propisovat CPC ze vstupního feedu
  • Skrýt z výstupního feedu

Jakého maximálního PNO můžete dosahovat? Nastavíte si v % takovou hodnotu podílu nákladů na obratu, kterou můžete v rámci celého účtu dosahovat. Hodnota PNO slouží také jako podstatný parametr pro nejrůznější výpočty v rámci funkcionalit v BiddingManageru.

Co umožňují jednotlivá nastavení a co znamenají ostatní proměnné v tabulce? Dozvíte se v dílech následujících, tak “stay tuned”, aby vám něco neuniklo.

Je fajn, že už víte, kde bidding nastavit. Na konkrétní bidovací strategie a jednotlivé možnosti nastavení se ale podíváme až v dílech následujících. Teprve teď přichází ta pravá nalejvárna znalostí. Máte se na co těšit!


SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: