Seznamte se, BiddingManager! – 12. díl – Bidovat: Pokročilé nastavení

V minulém díle jsme si představili variantu rychlého nastavení CPC pro méně zkušené biddery. Dnes se zaměříme na ty zkušenější a upřesníme si specifika pokročilého nastavení biddingu. Možností je zde o něco více, pojďme si ukázat, které to jsou.


Bidovat: Pokročilé nastavení

Připomeňme si, co už víme... Bidování pro globální úroveň nastavíte u vybraného srovnávače v části bidding. Po kliknutí na modré tlačítko globální nastavení, které najdete vlevo nad tabulkou se statistikami, vám vyskočí pop-up s nastavením. Posud dobrý.

Ale co když si chcete nastavení CPC více vyspecifikovat? V tom případě v kolonce co s vybranými položkami udělat vyberte variantu Bidovat: Pokročilé nastavení. Ve vedlejším rámečku pak v % nastavte maximální hodnotu PNO, které můžete v rámci účtu dosahovat. Rozmezí je až do 50 %.

 

Bidovat: Pokročilé nastavení
 

V základním nastavení bidování si stanovujete hranici od-do s rozdílem v ceně, ve které se vám mají produkty bidovat. Rozdíl v ceně vyjadřuje, o kolik % je má nabídka dražší oproti nejlevnější nabídce na produktové kartě (1. pozice dle ceny). Na to bezprostředně navazuje nastavení ceny prokliku pro produkty, které interval nesplňují. V rozbalovací nabídce si vyberete hned z několika variant: pevná částka v Kč, % z ceny produktu nebo minimální CPC.

Vymezili jste si produkty pro bidování a teď k jednotlivým dostupnostem přiřaďte ideální bidovací strategie. Základní zobrazení vyskakovacího okna vás navádí k tomu, abyste vyplnili nastavení CPC pro dostupnosti skladem, do 3 dnů a do týdne. Na výběr máte hned ze šesti možností:

  • vyjádřit CPC pevně v Kč
  • vyjádřit jako % z ceny produktu
  • minimální CPC
  • optimální CPC
  • původní CPC
  • skrýt produkt

 

O tom, co jednotlivé bidovací varianty dělají se dočtete někdy příště. No, vlastně už docela brzy, tak náš seriál sledujte.

Zbylé dostupnosti

Nejčastější a nejefektivnější (nejočekávanější ze strany nakupujících) dostupnosti v rámci inzerce na zbožových srovnávačích máte již nastavené.

Pokud jste ovšem majitelem e-shopu, který například vyrábí nábytek na mírů nebo si zboží nechává dovážet z jiných kontinentů a má tedy logicky i delší dodací lhůtu než týden, pak klikněte na +zobrazit zbylé dostupnosti. Otevřou se vám další možnosti a vy tak můžete nastavit CPC i pro dostupnosti do 14 dnů, do měsíce, více než měsíc či s jinou dostupností.

Rozšířené možnosti

Logiku rozšířených možností jsme důkladněji popsali v díle předchozím, takže si to pro dnešek zopakujeme už jen ve zkratce.

Na výběr máte dvě varianty: K “minimální CPC” přičítat a K “optimální CPC” přičítat (+)/ odečítat (-) (volíte podle toho jaké CPC jste bidovaným produktům nastavili).

Nastavení se využívá především pro jednoduchou optimalizaci, kterou si můžete korigovat velikost minimálního nebo optimálního CPC.
 

Nezapomeňte, že...

Shrnutí na závěr. V pokročilém nastavení vyplňujete:

  • Co s vybranými položkami udělat? Bidovat: Pokročilé nastavení.
  • Jakého maximálního PNO můžete dosahovat? 0 - 50 % dle vašich možností.
  • Které produkty bidovat? Určujete rozdíl v ceně od - do, ve kterém se mají produkty bidovat (0 - 100 %).
  • Jaké CPC nastavit produktům, které nesplňují rozdíl v ceně? Pevně v Kč, % z ceny produktu nebo minimální CPC.
  • Nastavení CPC dle dostupnosti (zvlášť pro produkty skladem, do 3 dnů, do týdne) Pevně v Kč, % z ceny produktu, minimální CPC, optimální CPC, původní CPC, skrýt produkt.

Oddělovač

Máte už v rámci pokročilého bidování v BiddingManageru trochu víc jasno, nebo vás zajímá ještě něco? Řešíte v rámci biddingu nějakou zapeklitost? Dejte nám to vědět. Třeba to bude skvělé téma na další díl našeho seriálu.


SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: