Seznamte se, BiddingManager! – 13. díl – Nastavení CPC

Ať už jste začátečník, průměrný bider nebo biddingový guru vždycky se musíte rozhodnout, jaký typ CPC v nastavení pro své produkty zvolíte. V článku jsme jednotlivé varianty stručně popsali, ať máte to rozhodování o něco snadnější.


Jaké nastavení CPC u produktů zvolit?

Poslední dva díly jsme věnovali tomu, abychom vám vysvětlili varianty rychlého a pokročilého nastavení bidování. Dnes na to v podstatě navážeme a představíme si jednotlivé varianty pro nastavení CPC. Pochopíte tak výhody i nevýhody jednotlivých nastavení a výběr už bude mnohem jednodušší.

Jaké CPC můžete nastavit

Jaké CPC můžete produktům nastavit:

  • CPC pevně v Kč
  • % z ceny produktu
  • minimální CPC
  • optimální CPC
  • původní CPC
  • skrýt produkt

CPC pevně v korunách

První variantou pro stanovení ceny prokliku je pevná částka v korunách. V začátcích biddingu to byla základní a nejhojněji používaná varianta. Znát ji můžete především z administračních rozhraní zbožových srovnávačů, kde se s ní můžete setkat dodnes. Nevýhodou je jednotná sazba pro několik cenově rozdílných produktů v rámci účtu (pokud ovšem nemáte pro každý produkt speciální nastavení).

Uveďme si to na příkladu: pokud v globálu nastavíte u produktů skladem 15 Kč za proklik, tak u drahých či konkurenčních produktů cena pro umístění na bidované pozice nemusí stačit. Naopak u levných produktů, může být až příliš velká a tedy spíše prodělečná.

% z ceny produktu

Jak je z názvu zřejmé, tak velikost CPC se vypočítá na základě ceny produktu a vámi stanoveného procenta. V podstatě to znamená, že u levných produktů budete bidovat za menší peníze, kdežto u drahých produktů za více. Dbejte zvýšené opatrnosti u příliš drahých produktů.

Minimální CPC

Minimální CPC znamená, že vybraným kategoriím/výrobcům/produktům se do výstupního XML feedu přiřadí minimální CPC, která jsou definovaná ceníkem prokliků vybraného srovnávače. Tady je potřeba si uvědomit, že v případě této varianty je téměř nemožné produkty dostat na bidované pozice, ale zároveň se nejedná o variantu zcela beznákladovou.

Optimální CPC

Optimální CPC je vlastně algoritmus, který na základě maximálního PNO, průměrných statistik za posledních 30 dní a ceny produktu, nastaví cenu prokliku každému produktu v XML feedu zcela automaticky. Zapne také několik klíčových produktů do auto-biddingu. Ušetří vám tedy spoustu času s nastavováním a přemýšlením. Nejvíce ho ocení začátečníci, kteří se s biddingem seznamují.

Ani v tomto případě to není úplně bez rizik. Jde totiž jen o robota (i když téměř geniálního), proto je třeba si pohlídat, co nám nastavil a účet občas zkontrolovat, případně zkorigovat. Optimální hodnotu CPC si můžete dle potřeby upravit lehkou optimalizací pomocí funkcionality k optimálnímu CPC přičítat (+)/odečítat (-). Více informací k optimalizaci najdete v samostatném článku.

Původní CPC

Tady není moc co vysvětlovat. Jedná se o původní CPC z vašeho vstupního XML feedu. Tahle varianta nastavení prostě hodnotu CPC do BiddingManageru propisuje.

Skrýt z výstupního feedu

Jestliže produkty skryjeme, tak to znamená, že se produkty do výstupního feedu vůbec generovat nebudou. Produkty se tedy na zbožovém srovnávači vůbec nezobrazí.

Tak co, kterou variantu pro nastavení CPC si vyberete? Vsadíte na optimální algoritmy nebo si cenu prokliku nastavíte sami v korunových položkách, případně jako % z ceny produktu? Dejte nám vědět, které variantě fandíte nejvíce!


SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: