Seznamte se, BiddingManager! – 14. díl – Auto-bidding

Využijte magickou sílu auto-biddingu a buďte vidět na zbožových srovnávačích na těch správných pozicích. Proč? Protože kdo není vidět, neprodává! Tuhle hlášku jste už určitě hodněkrát slyšeli. Tak se pusťte do čtení, abyste konečně pochopili její pravý význam.


Co je to auto-bidding a jak v BiddingManageru funguje?

BiddingManager sice není služba plně automatická jako náš větší bráška BiddingTools, ale to neznamená, že má o kolečko míň. Ba naopak! BiddingManager má totiž také jednu skvělou vychytávku a tou je AUTO-BIDDING.

Auto-bidding je vlastně takový malý robot, který pracuje za vás. Vždy 6x denně hlídá CPC (cenu za proklik) a mění ji podle potřeby, tak aby byl váš produkt stále vidět na bidovaných pozicích na zbožových srovnávačích.

 

Podívejte se, jak to může vypadat v praxi

Vysvětlíme si to na příkladu, abychom nevyřadili ze hry ani ty méně znalé oboru:
Prodáváte tablety a chcete aby váš nejnovější iPad byl na Heurece na druhé bidované pozici v boxu doporučených obchodů. Zapnete mu tedy auto-bidding, který bude hlídat za vás abyste na této pozici byli maximum času (auto-bidding pracuje vždy na úrovni konkrétního produktu).

Kontrola probíhá tak, že robot 6x za den zkontroluje, na které pozici se iPad nachází, a podle toho upraví velikost ceny za proklik. Pokud se na požadované pozici nacházíte, vše je v pořádku a BiddingManager to nechá tak.

Spadne-li váš produkt na 3. bidovanou pozici navýší CPC dle velikosti příhozu tak, abyste se vrátili opět na 2. bidovanou pozici. V případě, že se naopak vyšplhá na 1. pozici, sníží velikost CPC aby se produkt vrátil zpět na 2. pozici a zbytečně neutrácel vaše peníze.

 

Důležité je také zmínit, že auto-bidding lze zapnout pouze u spárovaných produktů, a to v detailu pro konkrétní produkty.

Jak aktivovat produkty do auto-biddingu a vhodně je nastavit?

Auto-bidding spustíte v sekci BIDDINGU na úrovni konkrétního produktu. Aktivujete ho kliknutím na ozubené kolečko u vybraného produktu.

Zobrazí se vám vyskakovací okno s nastavením. V prvním momentě budou všechna políčka zašedlá a propisuje se do nich výchozí nastavení (nastavení nadřazené). Takže musíte v kolonce CO S VYBRANÝMI POLOŽKAMI UDĚLAT přepnout z "Vychozí Bidovat: rychlé nastavení" (případně Bidovat: pokročilé nastavení) pouze na "Bidovat: rychlé nastavení". Pak už můžete jednotlivá políčka editovat.

V pravé částí vyskakovacího okna je sekce věnována přímo auto-biddingu. Najdete tam i informace o tom, kolik a z kolika možných máte aktuálně zapnutých produktů. Zobrazuje se tu i stav produktu, který měníte pro aktivaci produktů do auto-biddingu. Změníte tedy stav z VYPNUTO na ZAPNUTO.

 

Zapínání auto-biddingu

 

BiddinManager je už takový odborník na bidding, že jednotlivé hodnoty pro CPC předvyplní sám, podle toho jak je produkt drahý. Ulehčí vám to spoustu práce při počítání a dlouhém vyhodnocování. Samozřejmě si hodnoty můžete nastavit zcela podle sebe, proto vám také řekneme jaká je logika pro stanovení cílové pozice a jednotlivých CPC v auto-biddingu.

U cílová pozice je zcela na vás na jakou pozici se rozhodnete své produkty směrovat. Je však důležité si uvědomit, že například čtvrtá pozice na Heurece je nejlevnější a brzy z ní můžete spadnout. Převážně doporučujeme cílit na 3. pozici. Pokud máte dlouhodobě dobré PNO nebo prostor pro inzerci můžete cílit i na 2. nebo 1. pozici.

Zvyš CPC o nastavte vždy adekvátně k ceně produktu. Rozmezí není nijak omezující. U levných produktů se cena pohybuje okolo 0,5 Kč u těch dražších může jít o částky korunové. Třeba i 10 Kč, ale i více.

Sniž CPC o vychází z hodnoty navyšování. Doporučujeme volit 5 - 20 % z celkové ceny příhozu.

Maximální CPC neboli maximální hodnota, kterou jste ochotni akceptovat pro dosažení cílové pozice. Vychází opět z ceny produktu a také vašich možností. Slouží jako strop pro přihazování a zadat ji můžete buď jako pevnou částku v korunách nebo jako % hodnotu z ceny produktu. Máte tak jistotu, že cena produktu nebude šplhat do astronomických výšin.

V nastavení auto-biddingu si můžete také korigovat, kdy se mají produkty z auto-biddingu vypnout, abyste zamezili zbytečným útratám. Zavedli jsme 3 možnosti vypnutí:

  • produkt překročí vámi stanovené maximální PNO za posledních 30 dní
  • produkt bude mít horší rozdíl v ceně v porovnání s nejnižší nabídkou
  • produkt bude mít horší dostupnost, než tu kterou jste si nastavili

V případě, že dojde k porušení pravidel, produkt se z Auto-biddingu sám vypne. Nastavení CPC si pak přebere ze základního nastavení nebo z nastavení na vyšší úrovni (kategorie/výrobce).

O auto-biddingu bychom mohli vyprávět ještě hodiny, ale nechceme vás nudit. Zbytek si tedy necháme zase na příště. A o čem to tedy bude? Povíme si něco o funkcionalitě doporučených produktů do auto-biddingu a hromadném zapínání produktů do auto-biddingu.


SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: