Seznamte se, BiddingManager! – 20. díl – Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií

Máte skupinu produktů, u kterých si chcete nastavit speciální bidovací strategii? Nebo si zkrátka chcete jen na základě určitých parametrů najít produkty ve feedu? V BiddingManageru je to hračka. Hledejte funkci FILTR!


Možnosti filtru

Určitě víte, že vám BiddingManager poskytuje velmi podrobná data za celý srovnávač. Co ale možná nevíte, je to, že rozděluje statistiky do tří základních úrovní. Jsou to statistiky na úrovni kategorií, výrobců a produktů. Na všech těchto úrovních můžete filtrovat produkty podle nejrůznějších kritérií.

Filtrovat můžete skoro cokoliv. Respektive všechno, co se dá vyčíst z elementů obsažených v XML feedu nebo přímo ze statistik zbožových srovnávačů. 

Ve filtru jsou k dispozici například tyto podmínky: název kategorie/výrobce/produktu, ITEMID produktu, dostupnost, rozdíl v ceně, cena produktu, ale také počet bidovaných/nebidovaných prokliků, aktuální CPC, počet eshopů, pozice bidovaná, průměrné CPC, náklady, objednávky, obrat, PNO a nespočet dalších. Jednotlivé podmínky můžete i vzájemně kombinovat.

Kde filtr najít a jak vypadá nastavení?

Funkci filtru najdete na stránce BIDDING u vybraného zbožového srovnávače, hned nad tabulkou se statistikami, vedle globálního nastavení. Líp vám to ukážou šipky na obrázku dole. Tlačítko je zelené a nese názvem FILTR. Nečekaně...

 

Kde hledat FILTR?

 

Po kliknutí na zmíněné tlačítko na vás vyskočí okno, které je vidět na následujícím obrázku. Co s ním?

 

Vyskakovací okno pro nastavení podmínek filtrování

 

Vybrat z uložených vám nabídne filtry, které jste v minulosti vytvořili a uložili. O tom jak vytvořit a uložit filtr si řekneme za chvíli.

Hledat v upřesňuje oblast hledání. Tady si nastavíte, jestli chce filtrovat v produktech, výrobcích nebo kategoriích.

Přidat podmínku je rozbalovací nabídka a obsahuje všechny podmínky, které BiddingManager pro filtrování nabízí.

Jak produkty vyhledat a filtr uložit?

Ukažme si to na příkladu. Máte e-shop, který má ve svém produktovém portfoliu různorodý sortiment. Z dlouhodobého hlediska víte, že se vám dobře prodávají snubní prsteny s cenou nad 1000 Kč, proto se rozhodnete si je vyfiltrovat a uložit, abyste u nich mohli nastavit speciální bidovací strategii. Jak na to?

Klikněte na tlačítko FILTR, aby se objevilo vyskakovací okno. Tvoříte úplně nový filtr, takže políčko VYBRAT Z ULOŽENÝCH přeskočte a jděte dál. V kolonce HLEDAT V ponechte volbu PRODUKTECH, protože právě to je váš cíl. A teď to nejtěžší – rozbalovací nabídka PŘIDAT PODMÍNKU. Zde si nastavte parametry, podle kterých se mají produkty vyfiltrovat. Ve vašem případě tedy název kategorie -> obsahuje -> snubní prsteny – a zároveň – cena produktu -> je vyšší než -> 1000 Kč.

Jakmile tyto informace vyplníte, klikněte na ULOŽIT A APLIKOVAT FILTR, abyste si filtr uchovali i pro budoucí použití či kontrolu.

 

Jak uložit a aplikovat filtr?

 

Po kliknutí na ULOŽIT A APLIKOVAT FILTR se nalevo od tohoto akčního tlačítka objeví prázdné textové pole. Zde vyplňte název, pod kterým chcete filtr uložit. Například: Prsteny nad 1000 Kč. Poté znovu klikněte na ULOŽIT A APLIKOVAT FILTR a máte hotovo.

 

Pole pro uvedení názvu ukládaného filtru

 

Filtr jste aplikovali a uložili. Vyfiltroval se vám seznam produktů, splňující parametry název kategorie -> obsahuje -> snubní prsteny a cena produktu -> je větší než -> 1000 Kč. V zeleném poli nad statistikami si zkontrolujte, na základě jakých parametrů jste filtr tvořili a kolik produktů se v seznamu nachází.

 

V zeleném poli nad statistikami si zkontrolujete, na základě jakých parametrů jste filtr vytvořili

A to je dnes vše, příště plynule navážeme. Vrátíme se zpět k vytvořenému filtru a provedeme hromadnou úpravu nastavení. Tak si to nenechte ujít!


SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: