Seznamte se, BiddingManager! – 22. díl – Optimalizace: produkty s potenciálem

O tom jak se dá BiddingManager jednoduše optimalizovat, když používáte strategii optimálního CPC jsme již psali v článku OPTIMÁLNÍ CPC: Důvěřuj, prověřuj a zvyšuj efektivitu. Jak optimalizaci posunout na ještě vyšší level a zaměřit se pouze na konkrétní produkty, si řekneme dnes…. no a vlastně i příště.


Produkty s potenciálem

Při optimalizaci se v první řadě zaměřte na produkty s největším potenciálem generovat konverze. Doporučujeme použít filtr a zaměřit se na 3 typy produktů:

  • prodané produkty s dobrým PNO
  • TOP produkty
  • levné, ale ne nejlevnější produkty

Prodané produkty s dobrým PNO

Každý produkt, který se přes srovnávač za poslední dobu prodal, se může kdykoliv prodat znovu. V první řadě si v kalendáři zvolte alespoň posledních 30 dní, ale může být i více.

 

V kalendáři zvolte posledních 30 dní

Poté přejděte do filtru, kde si produkty vyhledáte a pod libovolným názvem uložíte.

 

Produkty si vyfiltrujte

 

Hledáte prodané produkty, proto v kolonce přidat podmínku vyberte OBJEDNÁVKY CELKEM >>> je větší než >>> 0. A zároveň PNO >>> je menší nebo rovno >>> 10 %. Hodnotu PNO volte vždy podle vámi stanoveného maxima. Následně si filtr pro budoucí použití uložte. Jak na to už z našeho seriálu dobře víte, pokud byste přece jen nevěděli, mrkněte na návodový článek Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií.

Možná si lámete hlavu s tím, jaké CPC produktům nastavit nebo jak to tedy zoptimalizovat? Je takové nepsané pravidlo, že čím vyšší CPC, tím vyšší bidovaná pozice, tím větší počet návštěv, a tím větší počet objednávek…

Ale bacha! Nemusí to tak platit vždy. Jděte na to selským rozumem a při volbě CPC berte v potaz cenu daného produktu, velikost PNO, kterého můžete dosahovat a případně svou marži.

TOP produkty

TOP produkty jsou ty produkty, které jsou v dané kategorii na trhu nejoblíbenější a velmi dobře prodejné. Jde zkrátka o nejprodávanější produkty na Heurece. Označené jsou vždy štítky TOP 1 - 50. Ve filtru v kolonce přidat podmínku vyberte TOP >>> ANO.

 

 

Vyfiltrujte si TOP produkty

Levné, ale ne nejlevnější

Produkty, které mají největší potenciál prodeje se ziskem. Ve filtru vyberte ROZDÍL V CENĚ >>> je větší nebo rovno >>> 5 % a zároveň ROZDÍL V CENĚ >>> je menší než >>> 10 - 15 %, POZICE DLE CENY >>> je větší než >>> 5 a PROKLIKY CELKEM >>> je větší než >>> 0.

 

Vyfiltrujte si levné, ale ne nejlevnější produkty

 

Samozřejmě se zaměřte na všechny produkty, které chcete více prodávat kvůli navyšování obratu, a u kterých víte, že jsou ve vašem sortimentu ty nejlepší.

Tak, to je k optimalizaci produktů s potenicálem vše. V příštím (možná už posledním díle) se ještě podíváme na to, jak naopak minimalizovat ztráty, a které produkty do biddingu raději neposílat.


SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: