Seznamte se, BiddingManager! – 23. díl – Optimalizace: Tipy pro minimalizaci ztrát

Součástí správné optimalizace je mimo jiné i minimalizace zbytečných ztrát a vyřazení produktů z biddingu, případně potlačení inzerce u produktů, u kterých není bidding až tak vyžadován.


Pro lepší identifikaci použijte filtry a zaměřte se na tyto produkty:

  • produkty bez konverzí, které utrácejí peníze
  • produkty s vysokým PNO
  • nejlevnější produkty

Produkty bez konverzí, které utrácejí peníze

V první řadě se zaměřte na produkty, které vám utrácejí peníze, aniž by přinášely jakýkoliv profit. V kalendáři si nastavte období za posledních 14 dní, 30 dní nebo i více. Nejlépe uděláte tehdy, když statistiky zkontrolujete z pohledu dlouhodobého i krátkodobého.

 

Statistiky za posledních 30 dní

 

Pro vyhledání produktů využijte opět funkcionalitu filtru s následným uložením. Pokud jste už v záplavě informací zapomněli, jak se to dělá, osvěžte si paměť přečtením návodového článku: Seznamte se, BiddingManager - 20. díl - Filtrujte produkty podle nejrůznějších kritérií.

 

Nastavení kritérií pro filtrování

 

Ve filtru vyberte kritéria OBJEDNÁVKY CELKEM -> rovná se -> 0, a zároveň, NÁKLADY CELKEM -> je větší než -> 0.

Produkty s vysokým PNO

Produkty s vysokým PNO, které pro vás nejsou rentabilní najdete ve filtru velmi jednoduše pod podmínkou PNO -> je větší než -> 10 % (hodnotu vybíráte dle vašeho maxima).

 

Filtrování podle PNO

Nejlevnější produkty

U nejlevnějších produktů není vždy nutné, je za každou cenu bidovat. Mají totiž své výhradní postavení v seznamu řazení produktů dle ceny. Ve filtru vyberte podmínku ROZDÍL V CENĚ -> rovná se -> 0 %, a zároveň, POZICE DLE CENY -> rovná se -> 1.

 

Filtrování podle pozice dle ceny

 

Jak tedy produkty správně zoptimalizovat, abyste minimalizovali ztráty? U každého filtru použijte funkci HROMADNÝM NASTAVIT a vyberte strategii MINIMÁLNÍHO CPC, případně SKRÝT Z XML.

Tipy pro vás Pár tipů na závěr:

Na závěr pro vás máme ještě pár tipů, jak ještě můžete snížit PNO nebo útraty:

  • použijte v nastavení biddingu rozdíl v ceně od 1 % do 10 - 15 % (vyřadíte tak z biddingu ty úplně nejlevnější produkty a zároveň budete bidovat jen ty produkty, u kterých jste konkurenceschopní)
  • bidujte pouze produkty skladem 
  • nebidujte produkty s pozicí dle ceny nižší než 5 (nabídky eshopů jsou do 5. pozice dle ceny v detailu produktu dobře viditelné)

A to je vše, přátelé. Došli jsme spolu až na samotný konec seriálu Seznamte se, BiddingManager. Do 23 naučných článků jsme nacpali téměř vše, co se vám při práci s BiddingManagerem bude hodit. Určitě vás toho ale ještě spousta zajímá. Neváhejte nám to napsat, s radostí pro vás zpracujeme i další témata.


SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: