Seznamte se, BiddingManager! – 6. díl – Statistiky dostupné v BiddingManageru

Statistika nuda je, má však cenné údaje… Zpívá se v jedné pohádkové písničce. My samozřejmě nejsme v pohádce, ale nohama pevně na zemi. Každopádně s těmi cennými údaji musíme dát textu za pravdu. To je také důvod proč je BiddingManager plný dat a nejrůznějších statistik.


Statistiky v BiddingManageru

BiddingManager je základní a téměř nezbytné biddingové rozšíření pro zbožové srovnávače jako je Heureka a Zboží.cz. Poskytuje cenné statistiky, které v administraci zbožových srovnávačů nenajdete. Navíc vyhodnocuje data dle nejrůznějších kritérií.

V rozhraní nástroje je u každého srovnávače sekce věnována výhradně STATISTIKÁM. Najdete ji hned jako první položku v rozbalovací nabídce u vybraného srovnávače.

 

Statistiky v BiddingManageru

 

Jakmile se prokliknete do STATISTIK srovnávače, narazíte na přehledný graf. Ten prezentuje nejen průběžný vývoj, ale také informace o počtu produktů za jednotlivé dny. Konkrétně v grafu vyčtete:

  • celkový počet produktů ve feedu
  • počet spárovaných produktů
  • počet bidovatelných produktů (spárované min. 4 e-shopy)
  • počet bidovaných produktů
  • velikost balíčku autobiddingu
  • počet aktivovaných produktů do autobiddingu
  • počet produktů na bidovaných pozicích

V grafu si můžete jednotlivé informace o překlikávat a zobrazovat pouze to, co vás zajímá.

 

Graf

Rozdělení statistik

Pokračujeme-li od grafu dále, dostáváme se do části statistik, která se týká množství prokliků, průměrného CPC, počtu objednávek, konverzního poměru, průměrné objednávky, nákladů, obratu a PNO.

Jednotlivá data jsou rozdělena do samostatných celků. Díky tomu si uděláte lepší představu o tom, jak na daném srovnávači fungujete. Ve které oblasti máte nejvyšší obrat nebo kde naopak proděláváte.

Statistiky v rozhraní BiddingManageru tedy dělíme na:

Produkty dle oblíbenosti – tady vidíte, jak si vedou TOP produkty a produkty ostatní. TOP produkty jsou nejprodávanější produkty na Heurece (v katalogu Heureky se štítkem TOP 1-50). Dostupné pouze na srovnávači Heureka.

 

Produkty dle oblíbenosti

 

Produkty dle umístění – statistiky rozdělené podle jednotlivých obchodních modelů, ve kterých můžete na Zboží.cz inzerovat. Detail produktu, fulltextové vyhledávání nebo katalog. Dostupné pouze u srovnávače Zboží.cz

 

Statistiky dle umístění

 

Produkty dle dostupnosti – rozdělení produktů do kategorií podle toho, jakou mají dostupnost. Skladem, do 3 dnů, do týdne, více než měsíc a ostatní. Najdete je u všech srovnávačů.

 

Produkty dle dostupnosti

 

Produkty dle rozdílu v ceně – produkty rozdělené dle procentuálního rozdílu v ceně vašich produktů, oproti ceně nejlevnějších produktů na dané produktové kartě (produkty na první pozici dle ceny). Poznáte tak, které produkty jsou cenově konkurenceschopné, a které nikoliv. Stejně jako produkty dle dostupnosti jsou tyto statistiky dostupné u všech srovnávačů.

 

Produkty dle rozdílu v ceně

Inzerujete na zbožových srovnávačích? Pak právě statistiky jsou základ pro správnou optimalizaci a nastavení výkonu vašich účtů. S tím je spojená i další nezbytnost – pokročilé měření konverzí. Zkontrolujte, jestli konverze doopravdy měříte, nebo jestli máte měřící kódy správně naimplementované. Bez kompletních statistik je totiž i ten největší odborník na bidding malý pán!


SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: