Seznamte se, BiddingManager! – 9. díl – Bidování na Zboží.cz

Bidování na Heurece jsme si shrnuli již v jednom z předchozích dílů našeho seriálu. Abychom měli skládačku zbožákových základů kompletní, podíváme se dnes na Zboží.cz a jeho bidovací specifika.


Zboží.cz

Zboží.cz je druhým největším srovnávačem zboží u nás. Je to služba, která sdružuje informace o nabízeném zboží z nejrůznějších e-shopů. Na poli zbožových srovnávačů hraje roli zprostředkovatele a na rozdíl od Heureky je Zboží.cz pouze nákupním rádcem. Prodej zůstává plně v kompetenci internetových obchodů.

V porovnání s Heurekou lze na Zboží.cz bidovat hned v několika obchodních modelech:

  • detail produktu (3 bidované pozice na produktové kartě)
  • fulltextová nabídka (spárované i nespárované produkty odpovídající vyhledávacímu dotazu, umístěné za produktovými kartami)
  • výpis kategorie (nabídky nespárovaných produktů zobrazující se za produktovými kartami)
  • hledání v kategorii (vychází z fulltextového vyhledávání v kategorii)

Na Zboží.cz nepotřebujete žádný certifikát důvěryhodnosti. Jedinou nutnou podmínkou bidování je dostatečný kredit.

Bidujte s BiddingManagerem

To, že je naše biddingové rozšíření pro zbožové srovnávače BiddingManager nejlepší volbou pro pohodlný bidding už určitě víte. Abyste ho mohli začít používat, musíte mít:

  • dostupný XML feed pro servery BiddingManageru, který obsahuje ITEM_ID produktu
  • implementované měření konverzí, pro správné zobrazování informací o objednávkách a obratech nezbytné k optimalizaci

Splňujete tyto podmínky? Pak nic nebrání tomu, abyste náš nástroj pro inzerci na Zboží.cz mohli začít používat.

Zboží.cz v BiddingManageru

Zboží.cz najdete v rozhraní BiddingManageru na hlavní liště hned vedle názvu e-shopu a informací.

 

Zboží.cz v BiddingManageru

 

V rozbalovací nabídce pod názvem srovnávače najdete několik samostatných stránek. První stránkou jsou STATISTIKY s daty vztahujícími se k vybranému období v kalendáři, které jsou dále rozdělené na statistiky dle umístění, produkty dle dostupnosti a produkty dle rozdílu v ceně (rozdíl v ceně oproti nejlevnější nabídce na produktové kartě).

BIDDING – DETAIL předkládá statistiky za spárované produktu na produktových kartách a umožňuje nastavit bidovací strategie na všech úrovních.

BIDDING – FULLTEXT zahrnuje data za spárované i nespárované produkty z fulltextového vyhledávání. Bidovací strategie tedy lze nastavit pro veškeré produkty v XML feedu.

BIDDING – KATEGORIE umožňuje nastavení bidování pouze pro nespárované produkty, které v XML feedu obsahují vyplněný CATEGORYTEXT dle stromu kategorií na Zboží.cz.

AUTO – BIDDING slouží jako výpis produktů aktivovaných do auto-biddingu. Poskytuje informace o aktivním počtu produktů a velikosti balíčku včetně možnosti editace velikosti zmíněného balíčku.

V NASTAVENÍ naleznete stručný přehled ke srovnávači. Propojení s účtem a sdílení přístupu ke srovnávači je samozřejmostí. Součástí je také zapnutí/vypnutí načítání CPC z BiddingManageru, smazání veškerého nastavení a deaktivace srovnávače.

Teď už máte veškeré informace, které potřebujete pro základní orientaci v bidování na zbožacích s pomocí BiddingManageru. V příštím díle je konečně všechny zúročíte. Vrhneme se totiž na nastavení biddingu.


SERIÁL Seznamte se, BiddingManager: