Tak se dělá praxe

Studenti Ekonomické fakulty VŠB už nemusí plakat, že se jim nedostává praxe. Společnost BiddingTools to zařídila a pozvala je do bidovací hry Bidding[Manager]School. Já jsem bidovací výzvu přijala taky a paralelně s ní absolvovala i stáž právě v BiddingTools. Jak jsem si vedla ve hře i na stáži, a jak se bidování v praxi líbilo ostatním studentům?


Studentovy modlitby vyslyšeny

“Učebnicová teorie je jedna věc, ale bez praxe ve výuce postrádá smysl,” to je mantra, kterou studenti rádi opakují. Spolupráce společnosti BiddingTools se školou tak přinesla studentům opravdovou výzvu – bidovací hru, ve které měli v praxi ukázat, co v nich je. Navíc byla celá hra v rámci předmětu E-marketing bodována. Takže mladí biddeři měli o důvod víc se snažit.

“Před tím než se ale studenti pustili do bidování, byli v rámci přednášky s touto problematikou seznámeni, a to díky Michalu Štorkánovi ze společnosti Bidding[Tools].” Protože každá praxe musí jít vždy ruku v ruce s teorií.

Od teď už naostro

Po teoretické části čekal mě i studenty “Den B” – den, kdy jsme začali poprvé bidovat. Každý měl na starost virtuální e-shop na portálu Heureka.cz, který se choval úplně stejně jako skutečný. S tím rozdílem, že špatná rozhodnutí byla naštěstí bez následků.

“Cokoliv co uděláme, neovlivní reálný svět, to znamená, že ani mylným kliknutím vedle nezpůsobíme třetí světovou válku, proč toho tedy nevyužít a pořádně si nezaklikat!”

Studentovou pravou rukou se náhle stal obsáhlý step by step návod. A tou levou zase moderovaná facebooková skupina, která sloužila jako poradna pro bidování.

 

Facebooková skupina sloužila jako bidovací poradna

 

Teď už jen záleží na správně zvolené strategii. Je potřeba nastavit vhodná CPC, probírat se stovkami produktů s vtipnými názvy, zvolit vhodné kategorie produktů a samotné produkty pro bidding.

“Bidding Manager je naštěstí dost intuitivní a všechny důležité výpočty udělá za vás a vše zobrazí v přehledné tabulce. Vše je navíc barevně odlišeno, aby bylo na první pohled vidět, které produkty vám peníze přináší a které je naopak berou.”

Bez růžových brýlí

Nebudu Vám lhát, ne vždy to šlo hladce a občas mě to stálo nervy. Princip jsem chápala, ale mému postavení v žebříčku se nahoru prostě nechtělo. Alespoň jsem měla šanci vyzkoušet více strategií. Kdyby to klaplo hned napoprvé, moc bych toho asi nevyzkoušela.

“Výhodou Bidding[Manager]School je, že celý čas môžeš sledovať ako sa pohybuješ medzi ostatnými.”

“Tuto zkušenost bych opravdu doporučovala všem a rozhodně ji nepodcenit, protože to není jen postup, který se naučíme nazpaměť a po zkoušce zapomeneme, ale je to užitečná věc ve světě e-marketingu, která je denně využívána.”

 

TOP biddeři studentské bidovací výzvy

Zlatý hřeb výzvy

Okamžik, ke kterému celá hra směrovala, konečně nastal a nejlepší biddeři byli oceněni certifikáty. Někteří studenti byli dokonce překvapení, že se do TOP 10 zařadili, protože si doteď nevšimli, že existuje nějaký žebříček umístění.

Podle úsměvů výherců šlo poznat, že je ocenění jejich píle hodně těší. Úplně nejlepší bidder, v tomto případě bidderka, byla oceněna speciální odměnou a velkým potleskem.

“Studenti si mohou v praxi osvojit velmi přínosnou dovednost ze světa on-line marketingu, a ještě si přitom hrát,” řekla výherkyně bidovací hry.

 

Vyhlášení nejlepšího biddera

 

Skvělé načasování

Vzájemné propojování školy a stáže bylo k nezaplacení. Všechno do sebe najednou krásně zapadalo. Všechny znalosti získané ve škole jsem si ověřovala v praxi, a když jsem se dozvěděla něco na stáži, ve škole už jsem byla v obraze a neustále o krok napřed.

Pokud budete mít někdy stejnou příležitost, určitě neváhejte a skočte po ni, vždyť nemůžete nic ztratit! Já jsem za možnost stáže i za bidovací zkušenost moc vděčná a určitě z ní budu ještě dlouho těžit. Takže BiddingToolsáci, děkuji! Děkuju taky svým spolubidderům, jejichž citace jsem v článku použila a poděkování patří i Václavu Dedekovi, který poskytl titulní foto k článku.